PSnews

Ultima Oră

Clanul taximetriștilor lui Băsescu face anticameră la Firea EXCLUSIV SURSE

taxi
taximetre.ro

Transportul bucureștean în regim de taxi este controlat de ani buni de câteva personaje dubiaoase. Redacția PSnews.ro vă prezintă un prim episod, legat de cumetriile care s-au creat în Primăria Capitalei și care au făcut jocurile în domeniul transportului de persoane, indiferent de edilii care s-au perindat la conducerea instituției.

O serie de personaje anturate la Primăria Municipiului București (PMB) în mandatul de edil general al lui Traian Băsescu au ajuns să facă legea în domeniu pe timpul lui Sorin Oprescu și încearcă acum să intre în grațiile primarului Gabriela Firea. Un  personaj-cheie este Vasile Ștefănescu, supranumit „Nașul taximetriștilor”, cel care la ultimele alegeri parlamentare și-a dat arama pe față și a candidat la vedere în echipă cu Traian Băsescu.

Este important de precizat că Ștefănescu (cel din dreapta imaginii de mai jos) este președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR).

Image result for vasile stefanescu pmp

(sursa foto: evz.ro)

Nu întâmplător am ales imaginea de mai sus – amintim că, la începutul lunii august 2016, Băsescu și Ștefănescu au făcut o conferință comună de presă în care au anunțat încheierea unui parteneriat între PMP și COTAR, în vederea sprijinului reciproc: confederația patronală să susțină Partidul Mișcarea Populară în alegerile legislative, pentru ca, la rândul lor, odată intrați în Parlament, politicienii acestei formațiuni să rezolve problemele transportatorilor reuniți în COTAR.

Ștefănescu, ahtiat după ciolan

Pe șeful COTAR nu l-a mulțumit simplul protocol COTAR-PMP, ci a candidat pe 11 decembrie din partea Partidului Mișcarea Populară pe listele de deputați care să reprezinte municipiul București, dar a picat exact sub linie: au fost aleși doar cei de pe primele două poziții (Valeriu Steriu, respectiv Eugen Tomac). Lucrurile sunt cât se poate de publice: numele lui apare atât într-un comunicat publicat pe site-ul PMP, cât și pe două afișe de campanie postate pe pagina de Facebook a individului (pe care le-am reunit în imaginea de mai jos).

DETALII AICI: PMP revine în forță. Colaborarea care pune pe jar lumea politică

afise campanie Vasile Stefanescu COTAR

Altfel se vede acum războiul COTAR-Firea

Și iată cum conflictul dintre COTAR-ul lui Vasile Ștefănescu și primarul Gabriela Firea poate fi citit într-o cheie deosebită. Ne referim, mai exact, la atacurile lansate de către confederația patronală după ce edilul general a anunțat, la finele lunii februarie 2017, că vrea să înființeze un dispecerat de taxi în subordinea PMB, ca să pună ordine în activitatea din acest sector.

Concret, oamenii lui Ștefănescu acuzau, într-un comunicat, faptul că planul lui Firea „ar fi o formă de naționalizare a afacerilor private care funcționează legal”. Pe cale de consecință – reclama COTAR – „cei peste 1.200 de angajați ai celor 37 de dispecerate private ar deveni șomeri, iar transportul ilegal ar funcționa în continuare”.

Cu jalba-n proțap la tehnocrați

Se pare că intențiile lui Vasile Ștefănescu nu durează de ieri-de azi. Concret: potrivit informațiilor obținute de PSnews.ro, șeful COTAR ar fi făcut demersuri similare încă de pe vremea guvernului Dacian Cioloș. Astfel, în data de 13.10.2016, prin cererea numărul 13448 depusă la Secretariatul General al Guvernului României (SGG), Vasile Ștefănescu (în numele COTAR) solicita oficial emiterea unei ordonanțe de urgență care să consolideze dispecerizarea obligatorie a tuturor operatorilor de taxi, inclusiv aplicațiile informatice apărute în ultima perioadă.

În mod concret, textul propus de către Vasile Ștefănescu s-a referit la redefinirea dispeceratului ca „activitate conexă transportului în regim de taxi”, în condițiile în care, în legislația actuală, această activitate comercială este codificată diferit de transporturile cu taxiuri.

Totodată, propunerile de text legislativ înaintate de Ștefănescu către SGG indică obligativitatea „preluării comenzilor de transport prin intermediul telefonului, aplicației informatice mobile de taxi sau alte mijloace ce pot fi descărcate cu ajutorul internetului și transmiterii taximetristului prin stație radio emisie recepție, prin intermediul aplicației informatice mobile conectate la internet”.

Cifrele vehiculate în rândul reprezentanților unor asociații profesionale adverse celor reprezentate de către Vasile Ștefănescu indică în jur de 60.000 de autorizații taxi existente în prezent la nivel național, care, în baza actualelor proceduri de funcționare, plătesc în medie 250 – 300 lei / lună taxă de dispecerizare. Totalul estimat al acestor taxe colectate lunar de către dispeceratele de taxi variază între 15 milioane de lei și 18 milioane de lei.

De fapt, prin aceste propuneri, Vasile Ștefănescu este perceput că ar susține disimulat interesul unei importante firme de taxi ce activează în zona București-Ilfov, de a împiedica dezvoltarea oricăror forme de concurență pe acest segment.

Sursele PSnews.ro mai spun că, în paralel cu depunerea solicitării de OUG, Vasile Ștefănescu ar fi creat presiune asupra decidenților din aparatul administrativ al Ministerului Transporturilor, tocmai în sensul susținerii proiectului de act normativ. Pentru aceasta, liderul COTAR s-ar fi prevalat de aceleași metode folosite anterior, vizând diseminarea în spațiul public și la nivel de conducere ministerială a unor informații legate de organizarea unor proteste de amploare.

Și iată cum am putea explica…

…indignarea manifestată de Ștefănescu în septembrie 2016 (chiar înainte de demersul pe lângă tehnocrați), când șeful COTAR s-a burzuluit la alți transportatori ce continuau să protesteze în fața Guvernului în scandalul ASF-RCA, în ciuda unor promisiuni obținute din partea cabinetului Cioloș (detalii pe B1.ro).

Se pare că nici Pandele nu a scăpat de antipatia lui Ștefănescu

Un simplu recurs la memorie ne arată cum, în aprilie 2012, Florentin Pandele (primarul PSD al orașului Voluntari și soțul Gabrielei Firea) s-a pronunțat vehement împotriva formei de atunci a Legii taximetriei, argumentând că textul legislativ din acel moment risca să îi transforme pe taximetriștii ilfoveni în viitori chiriași ai deținătorilor de autorizații taxi din București (detalii pe site-ul Agerpres).

În acest context, sursele PSnews.ro spun că aceasta ar fi principala cauză a răcelii dintre edilul din Voluntari și șeful COTAR, în condițiile în care Vasile Ștefănescu ar avea tot interesul ca situația juridică ambiguă a taximetriei să persiste, tocmai pentru ca apropiații lui din sectorul de profil să își păstreze atât piața bucureșteană, cât și pe cea ilfoveană.

Cuțitele au ieșit de sub masă

Iar ceea ce am scris în paragrafele de mai sus ar putea constitui o explicație pentru faptul că, imediat după alegerile locale din iunie 2016, PMP-ul din care face parte Vasile Ștefănescu a încheiat un protocol cu PNL la nivelul Consiliului Județean (CJ) Ilfov, ca să-i blocheze pe PSD-iștii lui Florentin Pandele.

Revenind la Gabriela Firea…

…se impune o ultimă precizare: cele mai proaspete informații parvenite redacției PSnews.ro arată că, în aceste zile, primarul PSD trage tare pentru tranșarea conflictului cu COTAR. Astfel, edilul se grăbește să convoace Consiliul General (CGMB) pentru un vot în favoarea propriului proiect, al dispeceratului de taxi din subordinea municipalității, ca să le dea lovitura decisivă oamenilor lui Vasile Ștefănescu.

Pe de altă parte, și acesta din urmă pare o nucă tare, astfel încât războiul dintre cele două tabere se anunță unul strâns. Cel mai important lucru ar fi ca de pe urma acestui conflict să câștige bucureștenii, iar nu samsarii din transporturi și din domeniile conexe.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Pingback: TAXINEWS, STIRI DE PESTE SAPTAMANA - Academia de Taxi - Site dedicat activitatii de taxi

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Inapoi