PSnews

Opinii

Impotența Gabrielei Firea zburdă prin parcul Herăstrău

Dan Bucura

După un an de mandat, în care a fost cel mai răsfățat primar al Capitalei la capitolul critici, Gabriela Firea a produs prima măsură concretă pentru bucureșteni. A reușit să “rupăHerăstrăul în două! Până și hulitul Sorin Oprescu probabil că își mușcă azi degetele, conștient că prostiile lui cu autostrada suspendată, cel mai lung cârnat sau cei mai mulți Moș Crăciuni pe metrul pătrat, au fost detronate.  Tura de lac într-unul dintre cele mai mari parcuri europene nu mai există, începând de ieri, pentru că așa vrea să rezolve Firea problema oamenilor călcați de tren!

Pentru cei nefamiliarizați cu locul, trebuie să explicăm faptul că lacul Herăstrău putea fi înconjurat până acum, doar folosind accesul pe pasarela CFR-ului. Iar acolo, deși accesul pietonal e clar delimitat, și-au pierdut viața în ultimii ani mulți teribiliști grăbiți, neatenți sau în căutarea unui Selfie cu adrenalină.  Așa că primăria ar fi trebuit de mult să facă o trecere separată, oarecum în același loc. Adică o investiție nu tocmai mică, dar probabil extrem de justificată. Dar pentru că primarul Firea n-a fost în stare să ducă demersul la bun sfârșit, după un an de mandat, a închis pur și simplu trecerea.

De ce spunem că Firea a fost răsfățata criticilor, e la fel de simplu. Fie din simpatie de breaslă, fie că a reprezentat un partid pe val sau poate doar pentru că este femeie, Gabriela Firea a avut cea mai lungă perioadă “de miere” din istoria primarilor post decembriști ai Capitalei. Presa, ONG-urile și mulți dintre cei ce trebuiau să ia atitudine, au închis probabil ochii, sperând că după lunga serie de nereușite administrative ale acesteia, va ieși soarele pe străzile Bucureștiului.

Așa ne-am făcut că nu vedem ipocrizia fostei colege de breaslă, care anul trecut înfiera cu mânie proletară obiceiul de a se bloca diferite artere ale orașului, pentru manifestări sportive și culturale. Atunci dădea exemplul șoselei Kiseleff, închisă în week-end prin decizia fostului primar liberal de sector, Andrei Chiliman. Astăzi, de câteva ori pe lună, aceeași doamnă Firea paralizează Bucureștiul, pentru concerte, targuri, iepurași de Paști sau te miri ce idei deocheate. Dar nu mai moare de grija bucureștenilor, pentru că bugetul acestor acțiuni stă doar în pixul domniei sale.

Lista eșecurilor manageriale ale doamnei Firea este una lungă. Oricine poate constata că Bucureștiul este la fel de bătut de Dumnezeu ca în perioada doctorului Oprescu, sau în epoca “borduriadelor” lui Videanu: trafic de coșmar, gropi la tot pasul, transport public execrabil, o taximetrie haotică, etc. Adică nimic din modelul vienez, pe care doamna primar îl propunea locuitorilor, în vremurile electorale. Cu toate astea, fosta jurnalistă se încăpățânează să puncteze doar la capitolul imagine. O imagine tot mai șifonată, însă! Cum apare o problemă, se năpustește asupra ei și încearcă să arate că ia măsuri. In logica respectivă, îi propun doamnei primar alte două gesturi salutare pentru capitalul său electoral:

1 – Haideți să vedem cum putem seca urgent Dâmbovița, acolo unde se îneacă anual tot mai mulți șoferi vitezomani, pentru că sar cu mașina peste balustradele șubrede sau înexistente.

2 – Cereți urgent colegilor de la Metrorex paralizarea traficului subteran, pe motiv că circulația trenurilor dă idei multor sinucigași.

Iar în loc de Epilog, i-aș transmite doamnei Firea un mesaj din partea multor membrii ai comunității de bucureșteni amatori de plimbări prin Herăstrău:

“Distinsă doamnă primar, nu ne considetați chiar atât de naivi. Pentru că sunteți supărată pe cetățeanul Răzvan Cuc, bănuit că în timpul liber ar fi condus ministerul Transporturilor, nu vă răzbunați pe noi. Știm că a fost probabil singurul ministru ce nu v-a răspunds la telefon și implicit la ordine. Dar nu-i dați acum o lecție pe spatele și nervii noștri! Era suficient să sunați la cel care l-a pus acolo, colegul senator PSD de Giurgiu Niculae Bădălău, și ați fi obținut o audiență.  Iar noi am fi rămas să ne bucurăm în continuare de parcul nostru neinventat de politicieni”.

2 Comentarii

2 Comments

  1. Loredana

    17 iunie 2017, 08:00 la 08:00

    Ce investitie mare? Ar costa cat un sfert din festivitatile zilei Europei. O pasarela din lemn ar rezolva pentru moment problema si ar multumi biciclistii si amatorii de plimbari. In programul de amenajare a malurilor Herastraului si Floreasca chiar nu a intrat si acesta parasela? Doar spatii pentru terase? Dar asa e cand ne conduc unii care nu iubesc acest oras…

    • Dan

      20 iunie 2017, 20:32 la 20:32

      Nu e vorba doar de investitia in sine. Doamna primar tine, ca pe nervii nostri, ai bucurestenilor, sa-i dea o lectie fostului ministru de la Transporturi. Ar fi vrut ca lumea sa ii sara aluia in cap…

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Inapoi