PSnews

Lifestyle

My name is Bond. James Bond! (partea a doua)

pcwallart.com

Găsiți partea întâi în linkul de mai jos.

CITIȚI ȘI: My name is Bond. James Bond! (partea întâi)

15.The living daylights (1987), regia John Glen

 

Un nou James Bond în persoana lui Timothy Dalton şi, în sfârşit, un nou Aston!

Producătorii filmului s-au gândit încă de la începutul planificării pentru peliculă să utilizeze iar un Aston pe post de maşină de serviciu pentru James astfel încât să se facă mai uşor trecerea la un alt actor pe post de 007. Doar că şefii lui Aston le-au luat-o înainte şi le-au oferit noul model, Aston Martin V8 în două versiuni, coupe şi cabrio.

Coupe-ul e folosit de Bond în Cehoslovacia în încercarea de a-l ajuta pe un general rus să dezerteze, dar se găseşte în situaţia de a fugi pentru a nu fi capturat împreună cu donşoara Kara Milovy (Maryam d’Abo), aşa că dotările instalate de Q sunt bine-venite: rachete ghidate, anvelope cu ţinte, schiuri şi motor-rachetă plus un sistem de autodistrugere care se va ocupa de maşină în momentul în care nu mai poate fi folosită. Acel moment a venit pe munte.

Clipboard01

Aston Martin V8 Vantage 1985 (The living daylight)

(www.imcdb.org)

Clipboard01

Aston Martin V8 Vantage Volante 1985 (The living daylight)

(www.jamesbond.wikia.com)

 

De ce a lipsit Aston Martin din viaţa lui Bond pentru atâţia ani?

Dacă vă uitaţi la maşină, la designul ei şi la designul modelului DBS (1968) folosit în filmul On Her Majesty’s Secret Service din 1969 veţi vedea că aceste două maşini seamănă îngrozitor de mult, iar o asemenea monotonie ar fi fost ceva de neconceput pentru un personaj de talia lui James Bond. Aşa că a fost abandonat iar pentru următorul film. De fapt au fost abandonate cam toate vehiculele!

 

 

16.Licence to kill (1989), regia John Glen

 

Era anul 1989, lumea trecea prin mari schimbări. O eră se încheia pentru a face loc alteia. Şi la fel a fost şi cazul cu seria 007.

Licence to kill a fost ultimul film cu Timothy Dalton în rolul lui Bond şi cu John Glen ca regizor.

A fost un film în care cursele de maşini au cam lipsit.

Singura cursă e cea în care James e la volanul unui cap-tractor Kenworth W-900 care trage o semiremorcă cisternă când e atacat de nişte băieţi răi cu un aruncător de grenade.

Clipboard01

Kenworth W-900 1987 (Licence to kill)

(www.imcdb.org)

 

Şi cam aşa se termină o eră!

 

 

17.GoldenEye (1995), regia Martin Campbell

 

6 ani! Atât a durat pauza de la ultimul film la acesta! Niciodată nu s-a aşteptat atât de mult, dar, în sfârşit, un nou film, un nou James Bond în persoana lui Pierce Brosnan.

Bond primeşte înapoi Aston-ul DB5 şi o scoate la o plimbare pe Caroline, psiholog al MI6 care îl evalua pe James. Pe drum e provocat la o mică întrecere de un Ferrari 355 (ador maşina asta!) condus de Xenia Onatopp (Famke Janssen), colaboratoarea ticălosului de serviciu pe film, Alec Trevelyan (Sean Bean), fostul 006 depre care se credea că a căzut la datorie.

În mod normal un 355 ar fi mâncat DB5-ul la micu’ dejun fără greţuri, dar… suntem în filme! Însă senzaţia de dezgust rămâne! Pe bune? Chiar aşa de jos au ajuns cu ideile scenografii şi regizorul?

Clipboard01

Aston Martin DB5 1963 şi Ferrari 355 1995 (GoldenEye)

(www.ebay.co.uk)

 

Ulterior Bond apare conducând un frumos BMW Z3 E36/7 numai bun pentru o pitzi de mall alături de Natalya Simonova (Izabella Scorupco), o frumoasă rusoaică pe post de ajutor şi de Bond’s girl.

Clipboard01

BMW Z3 1995 (GoldenEye)

(www.pinterest.com)

 

Tot împreună sunt cei doi când sunt prinşi de fostul 006 care încearcă să îi omoare într-un prototip Eurocopter Tiger, un elicopter european de atac similar Apache-ului american.

Clipboard01

Eurocopter Tiger (GoldenEye)

(www.rotaryaction.com)

 

Sfârşitul filmului îl prinde pe Bond în cel mai masculin vehicul cu putinţă, un tanc de asalt, mai precis un tanc sovietic T-55A căruia i s-au adaptat şenilele prevăzute cu saboţi de cauciuc ale unui tanc englezesc Chieftain ca să nu rupă asfaltul la filmări. Cu el urmăreşte Volga generalului Ourmov (Gottfried John) prin Sankt Petersburg.

Clipboard01

Tancul sovietic T-55A (GoldenEye)

(www.pinterest.com)

 

 

18.Tomorrow never dies (1997), regia Roger Spottiswoode

 

Este al doilea film din epoca… BMW-istică a lui Bond. James încearcă alături de donşoara agent chinez Wai Lin (Michelle Yeoh) să împiedice declanşarea unui război între China şi Marea Britanie de către Elliot Carver (Jonathan Pryce).

Din nou apare Aston-ul DB5, dar doar pentru o scurtă perioadă de timp, Bond având la dispoziţie un BMW 750iL E38 uşor blindat pe care îl putea conduce cu ajutorul unui fel de smartphone.

Clipboard01

BMW 750iL 1997 (Tomorrow never dies)

(www.commons.wikimedia.org)

 

Bineînţeles că maşina nu avea doar această „opţiune”! Trapa era un lansator de PRND-uri (Proiectile Reactive NeDirijate), în bara din spate avea unaruncător de ţepuşe numai’ bune de spart cauciuce, sistem de umflare în mers a anvelopelor, sistem de tăiat cabluri disimulat în sigla BMW de pe capota motorului, instalaţie de fum etc..

750iL-ul E38 nu era şi nu este o maşină rea, dimpotrivă, este unul din cele mai reuşite BMW-uri all time, dar la fel ca şi Z3-ul… nu sunt din lumea lui Bond!

Iar ca să pună bomboana pe coliva filmului producătorii i-au mai dat lui Bond şi o motocicletă nemţească, superbă, senzaţională, excelentă, dar… tot un BMW! BMW R1200C! Un super-cruiser de un nivel calitativ fantastic pe care Bond îl fură. Totuşi o motocicletă Triumph… parcă era mai bună!

Clipboard01

BMW R1200C 1997 (Tomorrow never dies)

(www.windingroad.com)

 

De ce BMW? Pentru că bavarezii nu aveau atunci cine-ştie-ce vânzări şi pentru că se pregăteau să liciteze pentru Rolls-Royce. Şi ce reclamă mai bună decât furnizarea maşinii lui Bond?

 

 

19.The world is not enough (1999), regia Michael Apted

 

Ca de obicei apare scurt singura legătură cu trecutul, DB5-ul! Groaznică situaţie!

În fine! The world is not enough este ultimul film în care Bond joacă rolul de agent de vânzări pentru BMW. Măcar de data asta e un model splendid, BMW Z8, succesorul spiritual al şi mai superbului BMW 507. Nu mai contează faptul că nici măcar cei de la BMW nu ştiu ce au vrut să fie Z8-ul, o maşină sport europeană, un cruiser sau un muscle car american, maşina arată CO-LO-SAL! Iar asta e tot ce contează!

Clipboard01

BMW Z8 1999 (The world is not enough). Nu e aşa că e cel mai frumos BMW din ultimii 25 de ani?

(www.autoexpress.co.uk)

Clipboard01

BMW 507, tăticul spiritual al Z8-ului

(www.3dtuning.com)

 

Maşina lui Bond nu vine chiar „cheală”,ci, conform lui R, asistentul lui Q, are pe ea blindaj de titaniu, un lansator de rachete antiaeriene, un head-up-display de tip MFD şi, culmea dotărilor, 6 suporturi pentru pahare! De ce 6? Hmmmm… aici trebuie să mai investigăm!

Z8-ul nu are parte de prea multă acţiune. După ce Bond îl conduce pe un drum prăfuit, seara îl prinde sub atac din partea unui elicopter trimis de Victor „Renard” Zokas (Robert Carlyle) şi de asociata lui, Elektra King (Sophie Marceau) „Pe l-apus de soare/Ca să mi-l omoare” nu pe baciul moldovan, ci pe Bond! James Bond!

Bond dă 50 de metri cu spatele, ia în colimator vertoletul şi dă în el cu o rachetă care îl bubuie ca pe alte alea!

Dar Zokas mai avea încă un elicopter care vine nedetectat din spate cu un super-ferăstrău cu care taie Z8-ul în două şi aşa se încheie reclama la BMW-uri!

Ah, şi secolul XX!

 

 

20.Die another day (2002), regia Lee Tamahori

 

Începe secolul XXI în lumea lui Bond, aşa că se trece la un nou Bond’s car, un Aston Martin. Dar ce Aston! Nici mai mult nici mai puţin decât fantasticul V12 Vanquish, un model care rivaliza ca performanţe cu Ferrari-ul 575M Maranello, dar care îl depăşea cu mult pe acesta prin postura teatral-agresivă, prin aspectul sfidător de zeu care aşteaptă mândru să fie adulat de muritorii de rând! E unul din motivele pentru care ador Vanquish-ul! Iar un altul este sunetul pe care îl emite! Ce simfonie! Ce marş triumfal! Ce răget de rege al şoselelor!

Clipboard01

Aston Martin V12 Vanquish 2002 (Die another day)

(www.bplusmovieblog.com)

Clipboard01

Aston Martin V12 Vanquish. Cuvintele nu îşi mai au rostul!

(www.pinterest.com)

 

Însă până să primească această…. Bijuterie, Bond e văzut la volanul unui splendid exemplar de Ford Fairlane 500 Skyliner decapotabil. De ce Ford? Simplu, pe atunci Aston Martin era deţinut de Ford! Bond o foloseşte doar pentru a ajunge la hotelul din Havana al cărui pasager era şi nu avea nici un fel de gadget-uri.

Vanquish-ul avea din plin! Rachete, arme automate, cauciuce cu cuie şi, dotarea supremă, un echipament opto-electronic care făcea maşina complet invizibilă!

Cu această maşină Bond se aleargă cu ticălosul filmului, colonelul nord-corean Moon (Will Yun Lee), alter ego-ul celuilalt ticălos, Gustav Graves (Toby Stephens), pe un gheţar, Bond cu Aston-ul, Moon cu un Jaguar XKR înarmat până-n… şuruburi!

Clipboard01

Jaguar XKR 2002 (Die another day), maşina colonelului Moon

(www.007travelers.blogspot.com)

 

Aşa cum bine vă închipuiţi, maşinile alea două nu aveau cum să fie conduse lejer pe gheată (apropos, filmările s-au desfăşurat pe lacul îngheţat Jökulsárlón din Islanda şi au „costat” viaţa câtorva maşini). Pentru un control mai lejer Jaguar-ul a fost echipat cu transmisia integrală de la un Ford Explorer.

Iar acum putem să ne ocupăm de ultimul Bond, cel blond… Bond cel blond… interesantă alăturare!

 

 

21.Casino Royale (2006), regia Martin Campbell

 

Martin Campbell revine în postul de regizor al unui film cu Bond într-un moment cum nu se poate mai dificil.

Franciza James Bond îşi pierduse din strălucire deoarece publicul cerea ceva nou, un nou Bond, unul mai uman, cu o maşină cât mai realistă, aşa că producătorii apelează la Daniel Craig pentru rolul de Bond şi obţin un 007 cu o atitudine complexă, când rece, când sfidător, când îngâmfat, dar… mai om, un 007 care poate fi rănit, care poate sângera, care poate fi în pericol de moarte, un Bond care are vizibil nevoie de ajutor în unele situaţii, un Bond care nu se pricepe chiar la orice, obţin un film cu o acţiune mult mai realistică şi mai brutală, inclusiv la categoria cascadorii auto. Şi nu cu orice maşină, ci cu singura maşină din lume care putea să depăşească în prezenţă scenică mixată cu performanţă Vanquish-ul, cel mai nou supercar al lui Aston Martin, modelul DBS V12.

Am avut ocazia să văd unul singur până acum în realitate trecând încet, la pas pe lângă mine pe Strada Austrului din Bucureşti, oprind la indicatorul „Cedează trecerea”, apoi demarând într-un mod calm, liniştit, maiestuos ca un uriaş rechin marele alb conştient de ceea ce provoacă apariţia lui, de forţa lui… Pur-şi-simplu a fost pentru prima şi singura dată când am rămas perplex şi mut pentru mai multe minute în şir! Nici măcar un Ferrari 250 GT California pe care l-am admirat zeci de minute în continuu în Mamaia nu a avut acest efect asupra mea! Maşina dispăruse din câmpul meu vizual şi auditiv, iar eu încă nu eram în stare să articulez două cuvinte, aşa impact a avut asupra mea apariţia acestei maşini! Şi am văzut şi am condus ceva maşini sport şi super-sport la viaţa mea! Însă DBS-ul a reuşit să urce instantaneu pe locul I în preferinţele mele, la mare distanţă de maşina de pe locul II, Porsche-ul 959!

Clipboard01

Aston Martin DBS V12 2006 (Casino Royale)

(www.jamesbond.wikia.com)

Clipboard01

Aston Martin DBS V12

(www.topgear.com)

 

Atât de tare m-am îndrăgostit de DBS încât la început nu am fost… în apele mele când am văzut cascadoriile în care e implicată maşina! Dar cascadoriile au fost… jos-pălăria!

De data asta nu mai avem de-a face cu un Aston blindat, cu diverse sisteme de apărare şi alte trăsnăi, ci o maşină care avea ca singură dotare specială un torpedou dublu compartimentat. În unul din compartimente se afla pistolul preferat al lui Bond, un Walter, de data asta modelul P99 (senzaţională armă!) echipat cu un amortizor de zgomot, iar fostul Bond’s gun Walter-ul PPK revine unuia din ticăloşii din film. În al doilea compatiment al torpedoului se află o trusă medicală care include şi un defibrilator.

DBS-ul a fost distrus în scena în care Bond aleargă noaptea cu maşina după Le Chiffre (Mads Mikkelsen), ticălosu’-şef din film, şi oamenii lui care au răpit-o pe colaboratoarea lui Bond, donşoara Vesper Lynd (Eva Green). Nemernicii ăia o aşează pe dameză pe mijlocu şoselei într-un viraj ştiind că Bond o să încerce să o evite şi se va răsturna. Şoseaua din Munte-Negru pe care se petrece acţiunea e, de fapt, circuitul de testare din cadrul Millbrook Vehicle Proving Ground din Bedfordshire, Anglia.

DBS-ul s-a dovedit încă de la început o maşină extrem de stabilă, fiind cam imposibil de răsturnat. Orice manevră încercau cascadorii se termina într-un mare derapaj necontrolat şi atât. Ca să o răstoarne s-a apelat la un fel de tun cu aer comprimat montat vertical în maşină şi care trăgea în şosea cu o bară metalică, iar rezultatul era cel dorit. Ba chiar mai mult, a fost un nou record de rostogoliri ale unei maşini într-o cascadorie! 7! ŞAPTE!!!

Ce a mai impresionat a fost starea maşinii la sfârşitul scenei. E adevărat, maşina avea şi un roll-cage, dar caroseria de fibră de carbon s-a dovedit a fi extrem de rezistentă!

Clipboard01

În prim-plan este maşina Aston Martin DBS V12 cu care s-a executat cascadoria. Încă se ţine bine, nu?

(www.nydailynews.com)

 

Oricum, în Casino Royale apar numai maşini de maşini, toate Made in England! Jaguar XJ, Range Rover, Range Rover Sport. Ah, şi prototipul Ford-ului Mondeo.

Apropos, avionul din film, Skyfleet-ul acela, e unul ficţional ca nume, real ca prezentă fizică, fiind un Boeing 747-236B construit în 1979 şi intrat în serviciu regulat cu British Airways în 1980 după terminarea testelor, având înmatriculare britanică G-BDXJ şi numele City of Birmingham. British Airways îl vinde în 2002 companiei European Aviation Air Charter, care îl vinde la rândul său în 2004 companiei Air Atlanta Europe. Aceasta îl vinde şi ea în 2005 firmei Aces High Limited specializată în furnizarea de aeronave pentru filmări, iar avionul face ultimul său zbor pe 25.05.2005 de pe aeroportul London Gatwick până pe aerodromul Dunsfold din Surrey unde se află (în curând „se aflau”) studiourile şi pista emisiunii TV Top Gear.

Acolo avionul este modificat pentru scena din Casino Royale fiind revopsit, cele 4 motoare au fost înlocuite cu alte 4 motoare false grupate câte 2 „B-52 style” pe piloanele interioare, iar pe piloanele exterioare au fost instalate două rezervoare suplimentare false.

Clipboard01

Boeing 747-236B British Airways G-BDXJ în tinereţe

(www.airliners.net)

Clipboard01

Boeing 747-236B G-BDXJ astăzi. Imaginea e din timpul filmărilor la episodul 6, sezonul 15 al emisiunii TV Top Gear. Clarkson testează Ferrari-ul 458 Italia.

(www.en.wikipedia.org)

 

 

22.Quantum of solace (2008), regia Marc Forster

 

Povestea din Casino Royale se continuă în noul film.

La sfârşitul lui Casino Royale Bond îl capturează în Italia într-o vilă de pe malul Lacului Garda pe Mr. White (Jesper Christensen) şi îl aruncă în portbagajul noului său Aston DBS V12 (un nou exemplar) ca să îl livreze lui M la Siena, dar pe drum e vânat de oamenii lui Mr. White în două Alfa Romeo 159 3.2 JTS V6 TI care o sfârşesc un pic cam… rău. Bine, nici Aston-ul nu scapă întreg!

Clipboard01

Aston Martin DBS V12 2006 şi Alfa Romeo 159 3.2 JTS V6 TI 2007 (Quantum of Solace)

(www.youtube.com)

 

Pleacă apoi în Bolivia pentru a-l captura pe Dominic Greene (Mathieu Amalric) care încearcă să pună mâna pe rezervele de apă ale Americii de Sud printr-o alianţă cu un şef corupt din CIA. Aici face echipă cu frumoasa Camille Montes (Olga Kurylenko), agent secret bolivian cu care fuge întâi într-un Range Rover Sport Supercharged apoi într-un avion Douglas DC-3.

Clipboard01

Range Rove Sport Supercharged 2008 (Quantum of Solace)

(www.imcdb.org)

Clipboard01

Avionul Douglas DC-3 pilotat de Bond, urmărit de un Aermacchi SF-260TP al Forţelor Aeriene Boliviene

(www.bmt216a.dk)

 

 

23.Skyfall (2012), regia Sam Mendes

 

Noua peliculă Bond are parte de unul din cele mai intense începuturi, dacă nu chiar cel mai intens.

Bond şi Eve Moneypenny (Naomie Harris), agent de teren al MI6, îl urmăresc prin Istanbul pe Patrice (Ola Rapace), un mercenar angajat de ticălosul filmului, Raoul Silva (Javier Bardem), un fost agent MI6 devenit terorist). Bond şi Eve se află într-un Land Rover Defender 110 Crewcab, iar Patrice într-un Audi A5 care ajunge pe-o parte.

Pentru că producătorii filmului nu acceptă să lucreze cu CGI au fost distruse 15 Audi-uri A5 şi vreo 10 Land Rover-uri.

Actorul Ola Rapace a avut parte de cel mai bun profesor de pilotaj.

„Unii spun că a inventat cortina şi că recent a cerut decontarea unei facturi pentru pietriş de 20.000£UK”.

„Unii spun că păstrează în portofel o fotografie a portofelului său şi că într-o cursă recentă până şi el a fost învins de „Discursul regelui”. Tot ce ştim noi e că îl cheamă Stig!”.

(Jeremy Clarkson a.k.a. The Ape)

De fapt a fost instruit de Ben Collins, pilot de curse şi fost Stig în emisiunea Top Gear.

Tot Collins a condus şi Land Rover-ul Defender dint-un post de pilotaj montat pe maşină şi a fost dublura lui Craig în urmăririle cu DBS-ul în Casino Royale şi Quantum of Solace.

Clipboard01

Land Rover Defender 110 Crewcab 2012 (Skyfall)

(www.pinterest.com)

Clipboard01

Audi A5 2012 (Skyfall)

(www.pinterest.com)

Clipboard01

Ben Collins pilotând Land Rover-ul în Skyfall

(www.motortrend.ca)

Clipboard01

Ben Collins la volanul DBS-ului în Quantum of Solace

(www.simnewsdaily.com)

 

Apoi urmărirea trece la mai puţine roţi, atât Patrice cât şi Bond utilizând câte o motocicletă enduro Honda CRF 250 R. Motoarele nu sunt spectaculoase, dar traseul e… uau! Pe acoperişuri în oraşul vechi şi apoi prin bazarul din Istanbul!

Şi a fost făcută pe bune!

Clipboard01

Honda CRF 250 R (Skyfall)

(www.jamesbondlifestyle.com)

 

De acolo urmărirea se mută într-un tren pe care Bond îl deschide ca pe conservă cu un excavator, apoi pe tren unde Bond e împuşcat din greşeală de Moneypenny. Şi se retrage la modul neoficial!

În partea finală a filmului Bond trebuie să o ascundă pe M (Judi Dench) de Silva şi pentru a-şi pierde urma apelează la un vechi prieten, Aston-ul DB5, cel din Goldfinger, dar care cade pradă furiei lui Silva şi este distrus complet.

Clipboard01

Aston Martin DB5 1965 (Skyfall)

(www.pinterest.com)

 

Din păcate acesta este filmul în care ne luăm adio de la M interpretată de Judi Dench, aceasta nemaidorind să facă parte din distribuţie pe viitor datorită vârstei (82 de ani în zilele noastre), aşa că M e ucisă de Silva, dar apucă să îl vadă pe acesta fiind ucis de Bond şi să îi mulţumească lui James în felul ei.

 

 

24.Spectre (2015), regia Sam Mendes

 

Un nou film, acelaşi Bond, dar un nou M în interpretarea cunoscutului actor Ralph Fiennes cunoscut din rolul SS-Hauptsturmführer-ului Amon Goeth, comandantul lagărului de concentrare Kraków-Plaszów, din filmul Schindler’s list (1993) regizat de Steven Spielberg.

Acţiunea debutează în capitala Mexicului unde Bond se află in misiune neautorizată în urma trecerii la MI5 pentru a-l opri pe Marco Sciarra (Alessandro Cremona). Cei doi ajung în elicopterul cu care Sciarra trebuia să fugă, iar din bătaia dintre ei iese un adevărat program de acrobaţie aeriană cu elicopterul, un Messerschmitt-Bölkow-Blohm Bo-105 pilotat pentru filmări de nimeni altul decât pilotul american Chuck „Malibu” Aaron, fost pilot de teste Boeing în cadrul programului AH-64 Apache, fost pilot de teste al NASA, unul din singurii 3 piloţi de elicopter licenţiaţi de către FAA (Federal Air Administration) pentru a efectua acrobaţie aeriană cu elicopterul şi singurul care are voie să facă aşa ceva pe teritoriul SUA.

Ca o paranteză, omu’ e atât de meseriaş încât:

– este licentiat de FAA ca mecanic principal pentru structuri aerodinamice şi pentru motoare de aviaţie şi e atât de bun încât şi-a construit acăsică la el din piese de schimb 3 (trei) elicoptere de atac TAH-1F Cobra certificate internaţional pentru zbor, unul din ele fiind utilizat în show-uri aeriene de echipa The Flying Bulls;

– este printre extrem de puţinii care execută looping, tonou, urcare verticală, immelman, split s, optul cubanez şi multe altele la show-uri aeriene cu un elicopter, preferatul fiind Bo-105-ul;

– este pilotul-şef şi Directorul de mentenanţă al Red Bull Air Force.

Cam asta face omu’ şi azi la vârsta de 68 de ani (la noi era pensionar şi juca şah în Cişmigiu!):

 

 

Adică fazele din Spectre sunt făcute pe bune!

În fine, în Italia o vrăjeşte pe văduva lui Siarra, donna Lucia Sciarra interpretată de una din cele mai frumoase actriţe din lume, Monica Bellucci, care îi furnizează mai multe informaţii despre organizaţia secretă din care făcuse parte şi defunctul său soţ, SPECTRE, organizaţie condusă de Franz Oberhauser (Christoph Waltz), cel care i-a luat locul vechiului inamic Ernst Stavro Blofeld şi care a creat SPECTRE. La Roma Bond, conducând noul Aston Martin DB10 creat special pentru acest film, este urmărit de Mr. Hinx (Dave Bautista), un asasin de-al lui  Oberhauser, la volanul unui JaguarC-X75, un prototip lansat de Jaguar cu ocazia celei de-a 75-a aniversare a firmei.

Dacă DB10-le a fost creat pe platforma tehnică a modelului de serie Aston Martin V8S Vantage (o… bijuterie splendidă!), Jaguarul este ceva… foaaaarte aparte!

Clipboard01

Aston Martin DB10 2014 (Spectre)

(www.astonmartin.com)

Clipboard01

Jaguar C-X75 2010 (Spectre)

(www.carpixel.net)

Clipboard01

Aston Martin V8S Vantage

(www.astonmartin.com)

 

Jaguar C-X75 este un proiect comun al Jaguar şi Williams Grand Prix Engineering (echipa Williams de Formula1) din care a rezultat unul din cele mai frumoase supercaruri ale tuturor timpurilor, un adevărat succesor spiritual al modelului Jaguar XJ220 din anii ’90. Propulsia e asigurată de 4 motoare electrice care dezvoltă împreună 780 CP!!! Practic e un hibrid plug-in (poţi încărca bateriile şi la priză) cu 2 turbo-generatoare care alimentează bateriile şi/sau motoarele cu energie electrică. Dar, din păcate, e doar un prototip!

Să continuăm.

Acţiunea se mută în Alpii austrieci unde Bond îl găseşte pe Mr. White aflat pe moarte în urma otrăvirii cu talium. Mr. White îl roagă să aibă grijă de fiica sa înainte de a se sinucide.

Mr. Hinx ajunge şi el la Madeleine Swann (Léa Seydoux), fiica lui White, în acelaşi timp cu Bond, o răpeşte şi începe o urmărire cu Hinx şi oamenii lui în nişte Land Rover şi Range Rover, iar Bond într-un avion Britten-Norman BN-2 Islander, atenţie! MADE IN ROMANIA!!! Pe bune!

Cursa se termină nasol şi pentru maşini şi pentru avion deoarece în lipsă de altceva Bond dă cu avionul în tâlhari!

Clipboard01

Britten-Norman BN-2 Islander (Spectre)

(www.youtube.com)

 

În partea a doua a filmului mai apare doar o singură maşină notabilă, un Rolls-Royce Silver Wraith din 1948. În rest, acţiunea e… aşa cum trebuie să fie într-un astfel de film, dar fără vreo altă urmărire serioasă.

Clipboard01

Rolls-Royce Silver Wraith 1948 (Spectre)

(www.imcdb.org)

 

 

În loc de concluzii

 

Seria Bond… a însemnat peste 50 de ani în care maşina a devenit un adevărat personaj de film, maşina a primit personalitate. Au fost maşini pe care le-am plăcut, pe altele le-am iubit, pe unele chiar cu pasiune (eu, unul, iubesc la nebunie Aston-urile!), poate pe altele le-am urât, însă aceste filme ne-au mai arătat ceva, faptul că imaginaţia nu prea are limită şi că, dacă vrei cu adevărat, poţi face nişte filme de acţiune senzaţionale fără să apelezi la CGI!

Lotus-ul Esprit a devenit submarin, AMC-ul a făcut un tonou, DBS-ul a stabilit un nou record mondial… Toate astea şi multe altele au fost făcute pe bune! Asta înseamnă să ai imaginaţie şi voinţă!

Au fost filme bune (cele cu Sean Connery, Roger Moore sau Timothy Dalton), au fost filme slabe (cele cu Pierce Brosnan) şi au fost filme excelente (cele cu Daniel Craig). De ce le împart aşa?

Cele slabe, cele cu Pierce Brosnan, ne arată un Bond… perfect în îngâmfarea sa, cu nişte gadget-uri neverosimile în anii 2000 (ceasuri cu laser etc.), cu nişte maşini care nu au ce căuta acolo!

BMW-ul Z3 e o maşină pentru puştoaice şi coafeze care… nu face nimic!

BMW-ul 750iL… o maşină pilotată printr-un smartphone care are în locul siglei de pe capotă o dotare pe cât de inutilă, pe atât de idioată: tăietorul electromecanic de cabluri! De parcă Q ştia că unii vor încerca să îl oprească pe Bond cu un cablu întins de-a curmezişu’ la o anumită înălţime! De parcă maşina nu ar fi putut să treacă pe sub cablu împingându-l deasupra ei în viteză!

Sau Z8-ul, o maşină splendidă, dar… ce se întâmplă în film e total aiurea!

Adică ticălosul din film ştia el că Bond va veni cu maşina şi s-a gândit el, aşa, şi a pierdut o grămadă de timp şi de bani să proiecteze un super-fierăstrău cu discuri care să fie foarte solid astfel încât să taie rapid o maşină blindată cu titanium şi să fie suspendat de o platformă relativ instabilă, un elicopter, în loc să îi zică lu’ unu’ „Ia d-aici 100 de lei, cumpără un AG-7 de la piaţă, stai aici şi când îl vezi p-ăla că vine îl arzi!”. Plus că elicopterul e cam mare să fie greu de văzut!

De Die another day nu mai zic nimic că aş scrie până mâine!

Cele bune spre extraordinar de bune sunt cele vechi. De ce? Pentru că trucajele sunt delicioase în imperfecţiunea lor, sunt evidente pentru că sunt filme vechi, iar acţiunea e jos-pălăria cu toate că îl împuşti pe unul, el moare, dar nu e sânge! Sunt su-per-be!!! Punct!!!

Cele mai bune sunt ultimele patru! De ce? Pentru realismul tehnologiilor şi al acţiunii. Pentru că avem un James Bond care poate să şi zâmbească, să sufere, să sângereze, să fie literalmente la o secundă de moarte, adică e ca noi toţi! Pentru că oricare din noi poate să se identifice cu Bond! Pentru că Bond conduce maşini fără ţinte false, rachete, mitraliere şi blindaj. Pentru că Bond nu e perfect!

Toate au însă în comun pasiunea pentru maşini şi cascadoriile făcute pe bune!

Bune, mai puţin bune sau excelente le iubim pe toate pentru că sunt filme care ne-au marcat copilăria şi/sau tinereţea, sunt filme care au inspirat tehnologii şi oameni, unii devenind ingineri sau tehnicieni, alţii urmând o carieră militară şi, cine ştie, una în vreun serviciu secret.

Abia aştept viitorul film al seriei!

 

„-And Bond…

-Ma’am?

-I’m glad you’re back!

-I’ve never left!”

Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Inapoi