PSnews

Ediția de București

Primăria Capitalei și Ministerul Transporturilor se acuză reciproc în cazul dramei din Herăstrău

Gabriela Firea
observator.tv

Gabriela Firea își continuă războiul cu reprezentanții Guvernului, încercând să paseze responsabilitatea lipsei unei căi de acces pietonal în zona podului de cale ferată din Parcul Herăstrău în sarcina Ministerului Transporturilor și a CFR.

Lipsa unei căi de circulație pentru pietoni a provocat un deces în seara zilei de 12 iunie, un bărbat fiind accidentat mortal de un tren în vreme ce încerca să traverseze calea ferată din parc.

Acum, fiecare parte implicată în scandal încearcă să se spele pe mâini, primarul Gabriela Firea aruncând responsabilitatea în sarcina Ministerului Transporturilor, în vreme ce reprezentanții acestei instituții anunță că Primăria Capitalei are deja 2 ani întârziere în depunerea documentației tehnice pentru proiectul unei căi de acces pietonal în zonă, menționează ziare.com.

„Încă din anul 2015, Ministerul Transporturilor a informat oficial Primăria Capitalei că va emite avizul de principiu pentru construirea pasarelei pietonale în zona podului de cale ferată din Parcul Herăstrău.

Administrația Lacuri, Parcuri și Agrement București nu a transmis nici până astăzi, 13.06.2017, documentația tehnică în baza căreia Ministerul să emită acest document”, se arată pe site-ul ministerului.

În zona podului de cale ferată din parc, aleile pietonale destinate vizitatorilor se întrerup brusc, amatorii de o plimbare fiind nevoiți să escaladeze rambleul căii ferate și să traverseze podul de deasupra unui braț al lacului Herăstrău în condiții precare.

Reprezentanții MT susțin însă că podul de cale ferată nu reprezintă o cale de acces pietonală, pasajul strâmt de pe marginea acestuia fiind destinat doar accesului personalului de întreținere din cadrul CFR.

„Podul de cale ferată din zona Parcului Herăstrău, aflat în administrarea CFR SA, asigură doar infrastructura necesară traficului feroviar, fiind prevăzut conform legislației cu trotuar și scări tehnologice numai pentru accesul și deplasarea personalului feroviar autorizat”, mai spun reprezentanții Ministerului Transporturilor.

Gabriela Firea a acuzat, marți, 13 iunie, că reprezentanții ministerului au refuzat în repetate rânduri să își dea acordul pentru construirea unei pasarele pietonale în zonă. În mod ironic, aceasta există și traversează lacul chiar pe sub podul de cale ferată, dar este închisă cu gard de mai mulți ani de către ALPAB, administrație aflată în subordinea Primăriei Municipiului București.

Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Inapoi