PSnews

Ultima Oră

Problema CNADNR nu e deszăpezirea, ci corupția și incompetența / EXCLUSIV

monitorulcj.ro

Ca în fiecare an, deszăpezirea drumurilor provoacă probleme. Politicienii dau din coate, încearcă să fugă de mass-media numai ca să nu fie puși în fața dezastrului. Contractele de deszăpezire se dau pe sume uriașe, dar rezultatele întârzie să apară sau nu apar niciodată, în cele mai triste situații.

Numai că în loc să avem grijă cui dăm banii și ce se va realiza, este mai simplu ca politicienii să găsească un vinovat, să-l demită și să se spele pe mâini de toată responsabilitatea.

Când vine vorba de deszăpezirea drumurilor, cel vizat este de fiecare dată șeful CNADNR, care suportă toate criticile.

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a decis miercuri să-l demită pe șeful Companiei de Drumuri, Cătălin Homor. Acesta a fost numit în funcție de către ministrul Marian Costescu, în decembrie 2015, și până la acea dată a ocupat funcția de director interimar la Metrorex. La vremea respectivă, Costescu l-a prezentat pe Homor drept cel „care a pus bazele programului de investiţii cu fonduri europene la Metrorex”. Numai că Metrorex este același metrou vechi din anii 70, care uneori mai aruncă o grămadă de bani pe trenuri și vagoane din Spania. A fost, fără discuții, o promovare nejustificată și pripită, bazată pe alte criterii decât cele de meritocrație.

Înainte de Homor, șefia CNADNR a aparținut băieților din PSD, reprezentanți de Narcis Neaga, pe care, la scurt timp după ce a fost demis de Costescu în 2015, procurorii DNA l-au pus sub control judiciar în dosarul autostrada Sibiu-Orăștie, fiind acuzat de abuz în serviciu.

Neaga, apropiat de Dan Șova, a fost numit la conducerea CNADNR în august 2013, de către premierul Victor Ponta, și pe durata mandatului nu a reușit să-și îndeplineacă niciun obiectiv. Totuși, chiar dacă a fost demis din funcția de conducere, Neaga a ținut cu dinții de un fotoliu din CNADNR și a rămas în companie pe un salariu de 20.000 de lei pe lună.

Pe la șefia Companiei de Drumuri a trecut și Mircea Pop, un alt apropiat al băieților din PSD, dar acesta n-a fost pe placul lui Dan Șova. Surprinzător este că în 2012, pe când era șef la Drumuri, Pop l-a anchetat chiar pe Narcis Neaga. În octombrie 2012, Neaga era director la Direcția de Concesiuni a CNADNR și primea un salariu de 69.000 de lei pe an. Greșeala lui Neaga a fost aceea că în caietul de sarcini, al firmei de consultanță căreia urma să i se ofere contractul pentru reactualizarea studiului de fezabilitate al autostrăzii Comarnic-Brașov, a trecut următoarele condiții: să dețină autoturism nou cu o valoare între 25.000 euro şi 30.000 de euro şi o sumă între 30.000 euro şi 40.000 euro pentru sesiuni de instruire oficială în ţară/străinătate, transmite gandul.info. Imediat ce aceste informații au ajuns în presă, Pop l-a destituit pe Neaga din funcție.

Nici Pop n-a părăsit CNADNR după ce a fost dat jos din funcție, ci și-a ales un fotoliu cald, pentru care primește un salariu de zeci de mii de lei pe lună.

Tot vremea rea l-a determinat și pe fostul premier Ungureanu să ceară, în martie 2012, demisia Danielei Drăghia, șefa CNADNR, pentru că nu a deszăpezit drumurile din țară. Cu toate că Drăghia a fost implicată în multe licitații dubioase, iar CNADNR a plătit prețuri uriașe pentru un kilometru de autostradă, Ungureanu a considerat că singurul motiv pentru a o demite era deszăpezirea. Abia în mai 2012, Drăghia a renunțat la conducerea companiei.

Daniela Drăghia a fost cunoscută ca omul celor din PDL, ajungând șefă la Drumuri cu sprijinul Ancăi Boagiu.

*

Există o mulțime de alte motive pentru a schimba din funcție un șef al CNADNR, numai că de fiecare dată se caută tot felul de scuze penibile. CNADNR a ajuns una dintre cele mai ineficiente și scumpe companii ale statului, care consumă inutil bugetul fără să aibă rezultate remarcabile.

 

 

Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Inapoi