PSnews

Ultima Oră

Silviu Mănăstire dezvăluie cheia succesului în politică. Cazul Alina Pârâială

Jurnalistul de investigații Silviu Mănăstire a vorbit joi, în cea mai recentă ediție a emisiunii ”Dosar de politician”, despre lumea celor care ne conduc, a politrucilor, a secretarelor și a fostelor fotomodele devenite brusc specialiste în economie.

Mai exact, Silviu Mănăstire arată cum, tinerețea reprezintă uneori ”cheia” către succesul garantat, dovada vie fiind chiar Alina Maria Pârâială, fostă consilieră a ministrului Șova și șefa de cabinet, care ”a apărut ca o boare de dimineață la cabinetul ministrului Șova și-apoi a început să primească funcții și să devină extrem de influentă”.

Vă prezentăm pastila de investigație:

„Acum câteva zile, Mihuț Crăciun, fostul director tehnocrat al companiei CFR Marfă, a fost arestat. Crăciun a fost consilierul fostului premier Dacian Cioloș. Este primul dosar făcut unui important tehnocrat din anturajul lui Cioloș. Povestea lui Crăciun este una simplă, dar tragică pentru compania CFR Marfă, o companie distrusă de politicieni și aflată practic în faliment.  

Directorul Mihuț Crăciun a autorizat vânzarea a 2450 de vagoane de marfă la preț de fier vechi către o societate de tip Remat. Numai că vagoanele CFR de marfă sunt realizate dintr-un oțel special, cu o valoare mult mai mare decât deșeurile obișnuite de fier. Procurorii au descoperit că, în final, fierul din vagoanele CFR Marfă a fost revândut de către compania remat sub formă de aliaj de oțel către fabrică de țevi Silcotub Zalău, cu un profit substanțial. Cu alte cuvinte, compania CFR Marfă a fost prejudiciată la vedere. 

Procurorii susțin că „pentru a nu trezi suspiciuni, directorul Mihuț Crăciun nu a menționat nici în Nota de fundamentare și nici în Hotărarea Consiliului de Administrație modul în care urmă a se realiza valorificarea materialelor rezultate din casare, ambele documente rezumându-se la a stabili, cu titlu generic, scoaterea din funcțiune și valorificarea a 2450 de vagoane de marfă”. 

În ultimii 4 ani, la conducerea CFR Marfă s-au perindat vreo 4 directori. În 2014 a încetat din viață Dragoș Drăghici, numit director al companiei prin concurs. Alți directori au fost George Buruiană, Ioan Soare și Mircea Biban. Toți au fost promovați pe considerente politice

Cel care a dat însă lovitura de grație companiei CFR Marfă a fost Dan Șova, protejatul și amicul lui Victor Ponta. De numele lui se leagă privatizarea eșuată, asezonată cu dosare penale, organizată pentru CFR Marfă, precum și scandalurile de după privatizare, cum ar fi deblocarea garanției de 10 milioane de euro depusă la licitație de compania celebrului Gruia Stoica. 

Ca să înțelegem ce a făcut Șova pentru CFR Marfă, trebuie să o cunoaștem neapărat și pe Alina Maria Pârâială, fostă consilieră a ministrului Șova și șefa de cabinet. Alina Pârâială a încercat o carieră de fotomodel, însă și-a dat seama că adevărata cale spre succes este politica făcută de bărbații trecuți de prima tinerețe. Alina Pârâială a apărut ca o boare de dimineață la cabinetul ministrului Șova și-apoi a început să primească funcții și să devină extrem de influentă.  
Din poziția extrem de comodă pe care o ocupa pe lângă Șova, fostul fotomodel Alina Pârâială a ajuns în Consiliul de Conducere al Centrului de Investigații și Analiză pentru Siguranță Aviației Civile-CIAS, dar și în Consiliul de Administrație al companiilor CFR Marfă și CFR SA. În perioada în care Alina Pârâială a condus CFR Marfă din postura de administrator, compania s-a înglodat în pierderi și datorii. Conform relatărilor de presă, în aprilie 2014, Alina Pârâială alături de colegii săi din Consiliul de Administrație al CFR Marfă, l-ar fi demis ilegal pe directorul companiei de atunci- Ioan Soare.

Cât a fost Șova ministru dar și în timpul lui Ioan Rus, abuzurile făcute în ministerul Transporturilor erau regulă de bază. Subordonații celor doi au schimbat la limita legii conducerile tuturor companiilor din subordinea ministerului. 

Interesant este că, recent, Alina a fost numită în Consiliul de Administrație al companiei de stat SALROM, compania care gestionează monopolul de sare al României. Numirea fetei de la CFR tocmai la sare a avut loc cu binecuvântarea ministrului Alexandru Petrescu, cel care a ocupat temporar funcția de ministru al Economiei. Acum, Petrescu este ministru peste fantomaticul Minister al Mediului de Afaceri. Conform surselor de presă, Alina Pârâială a fost susținută pentru această sinecură politică de la compania de sare de către liderul ALDE- Daniel Chițoiu. 

Pe de altă parte, Alina Pârâială ar avea o relație consolidată și cu ministrul Alexandru Petrescu, mai ales că cei doi se cunosc destul de bine încă de pe vremea când Petrescu era șeful Poștei Române, dar și administrator tocmai la CFR Marfă. Așadar, Alina și ministrul au o ‘relație de fier’, bazată pe Calea Ferată a statului român! „

Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Inapoi