PSnews

Ediția de București

UPDATE Firea închide Herăstrăul. Bani pentru concerte, dar nepăsare pentru viețile oamenilor EXCLUSIV

stiriprotv.ro

UPDATE 17:57

În urma insistențelor redacției PSnews.ro, Primăria Generală ne-a trimis în urmă cu puțin timp (chiar dacă termenul legal de 30 de zile expirase) situația detaliată a banilor cheltuiți pentru manifestări culturale în ultimele 60 de zile. Vom reveni în următoarele zile cu cifrele amănunțite.

————————————————

UPDATE 17:03

„Astăzi! Astăzi veți primi răspunsul!” a fost asigurarea debordând de optimism primită de la biroul de presă de la PMB, după ce i-am contactat în urmă cu puțin timp pe cei responsabili cu relațiile cu mass media.

———————-

Redacția PSnews.ro vă arată în cele ce urmează un nou caz care demonstrează cum înțelege primarul general Gabriela Firea să administreze municipiul București: edilul dovedește larghețe când vine vorba despre concerte, dar nu pare să își dea prea mult silința să preîntâmpine accidente mortale.

Indiferența costă vieți

Nu mai devreme de luni, 12 iunie, Hotnews a publicat o știre tragică: un biciclist murise cu o zi înainte călcat de tren când încerca să străbată podul de cale ferată din Parcul Herăstrău (pe care l-am încercuit cu roșu în instantaneul de ecran de mai jos). Publicația menționează că tânărul mergea cu bicicleta pe pod și se pare că avea căști în urechi, astfel că nu a auzit trenul.

„Bucurestenii care doresc sa faca un tur complet al lacului Herastrau trec pe podul de cale ferata, deoarece Primaria Capitalei, institutia in administrarea careia se afla parcul, nu a facut o pasarela pietonala ca oamenii sa poata trece in siguranta”, reclamă site-ul de știri citat.

pasarela Herastrau

Poate că ați citit prea repede. Nu-i nimic – reluăm: un om a murit călcat de tren în cel mai mare parc din București – o zonă legată prin multe drumuri de restul orașului și în jurul căreia există numeroase locuințe; așadar, un loc nici pe departe izolat de restul Capitalei administrate de Gabriela Firea.

Câți mai au de murit?

Cazul nu este nici pe departe unul singular, mai mulți oameni pierzându-și viața în condiții asemănătoare în ultimii ani. În aceste condiții, tot luni, deputatul USR de București Tudor Pop a scris pe Facebook despre absurdul birocratic de care s-a lovit când a încercat să ia atitudine pentru remedierea situației:

„Probabil, ați auzit. Ieri dupa amiază un biciclist a murit izbit de tren în timp de traversa podul de cale ferată ce unește cele două maluri ale lacului Herăstrău. În urmă cu nici trei luni, un puști a murit electrocutat pe același pod, în timp ce încerca să-şi facă un selfie cățărat pe structura metalică ce susține firele de înalte tensiune.

Sigur, putem vorbi de iresponsabilitate și neatenție în cazul celor două victime, dar sincer, nu e o perspectivă nici suficientă, nici corectă.

Realitatea este că CFR este obligat să închidă și să păstreze închis accesul pe pod, în timp ce ALPAB-ul este obligat sa asigure alternative de acces pentru pietoni, bicicliști, familii, alegători, etc. Pasarela de pe podul de cale ferată este destinată exclusiv utilizării de către personalul tehnic CFR.

Primii nu s-au achitat deloc de această obligație, ALPAB a demarat procesul în urma presiunilor făcute de USR sector 1 și Asociația HaicuBicla la începutul anului.

În dimineața asta am fost alături de o parte dintre colegii mei, deputați de București, la sediul ALPAB pentru a forța o decizie rapidă în ceea ce privește închiderea podului și deschiderea unei căi alternative de acces.

Propunerea ALPAB este instalarea unui ponton plutitor în imediata vecinătate a podului. Pentru asta au solicitat în urmă cu o lună un aviz de amplasare de la arhitectul șef al PMB. O hârtie care, în realitate, le va spune că nu au nevoie de aviz de amplasare.

Absurd în condițiile în care mor oameni. Dar adevărul e că birocrația, lipsa de educație și nepăsarea autorităților fac cele mai multe victime în România.

La sfârșitul întâlnirii ALPAB, domnul Sandulescu, locțiitorul directorului, ne-a dat asigurări că în maxim trei săptămâni de la obținerea avizului de amplasare pontonul va fi instalat.

Astăzi și mâine vom continua vizitele la PMB și la CFR”.

Gabrielei Firea îi arde de cu totul altceva decât de siguranța populației

Cu toate acestea, primarul Firea (de la alegerea căreia s-a împlinit deja un an, pe 5 iunie; de la preluarea mandatului se va face anul pe 23 iunie) nu a catadicsit să construiască o pasarelă pietonală.

Ne amintim cum, la trei zile după preluarea mandatului, într-un interviu pentru Digi24, aceeași Gabriela Firea se bătea cu cărămida în piept că va face „revoluție în materie de trafic în Capitală”.

Iată o mostră din lăudăroșenia de acum un an a proaspăt alesului primar, din același interviu TV:

Am foarte multe soluții care vor decongestiona traficul. În primul rând, investiții masive în transportul public, voi propune acordarea de urgență a bugetului necesar pentru ca aceste autobuze stricate să intre în trafic. Împreună cu Poliția Capitalei vom face în așa fel încât să avem un sistem de semaforizare inteligent așa cum se întâmplă în orice Capitală europeană. De asemenea, aș dori să se încheie de urgență lucrările la metroul din Drumul Taberei”.

Herastrau 1

Un an risipit în vânt. Autoritățile au început să peticească

În ciuda declarației sforăitoare a Gabrielei Firea din iunie 2016, se vede treaba că primarul nu s-a gândit la întregul peisaj al traficului rutier. Și tocmai v-am arătat cum neatenția continuă să facă victime.

Herastrau 2

Ei bine, în această săptămână, municipalitatea a început să peticească situația de pe teren. Imaginile surprinse de către editorialistul PSnews.ro Dan Bucura arată cum autoritățile au închis zona morții, cu o precizare seacă lipită pe o tăbliță: „Aici se termină Parcul Herăstrău”. Așadar, nicio precizare legată de vreun termen-limită pentru remedierea problemei.

Herastrau 3

Banii trag la distracție, nu la siguranță

Situația este cu atât mai revoltătoare, cu cât presa a relatat deja despre faptul că Gabriela Firea nu a pregetat să cheltuiască aproape 1,76 de milioane de lei pentru organizarea evenimentelor dedicate Zilei Europei.

DETALII AICI: De Ziua Europei, Firea i-a umplut buzunarele unui om de casă al UNPR

Cu câteva zile înainte, mișcarea „Corupția ucide” prezentase în detaliu sumele alocate de către Primăria Municipiului București (PMB) manifestațiilor din Piața Universității.

A SE VEDEA ȘI: Firea, pusă la zid de „Corupția ucide”. Cât a costat distracția de la Universitate DOCUMENT

Primăria nu se grăbește cu transparența

Pe 11 mai, redacția PSnews.ro a adresat PMB o solicitare în baza Legii nr. 544/2001 (privind liberul acces la informațiile de interes public), dorind să aflăm „câte manifestări publice culturale (festivaluri, concerte, târguri etc.) au fost organizate de către Primăria Municipiului București și instituțiile subordonate (Arcub, Creart etc.) în ultimele 60 de zile, care au fost acestea și cât a costat fiecare în parte. De asemenea, vă rugăm să ne precizați, pentru fiecare manifestare în parte, care a fost procedura de implementare (licitație, atribuire directă etc.)”.

Luni, 12 iunie (având în vedere că duminică expirase termenul legal de 30 de zile în care o instituție publică trebuie să răspundă oricărei solicitări în baza Legii 544), reporterul PSnews.ro a întrebat la biroul de presă al Primăriei Generale despre cererea de informații sus-amintită, iar răspunsul a fost că solicitarea „este în lucru” (eterna formulă cu care jurnaliștii – și nu numai ei – sunt amânați până la Sfântul Așteaptă).

Marți, nu a mai răspuns nimeni la telefonul biroului pentru relația cu mass media.

Joi, la insistențele noastre, funcționara de la respectivul birou a promis că ne va trimite răspunsul în cursul acestei după-amiezi, până la ora 16.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Loredana

    15 iunie 2017, 16:23 la 16:23

    Nu, Firuta, Herastraul nu se tremina acolo, ci doar creierele voastre incompetente. Cat costa o pasarela din lemn macar, pietonala si pentru biciclisti?! Cam cat serbarile Zilei Europei? Nuuuu, mult mai putin desigur. Toata viata am inconjurat Herastraul dar cu ochii pe tren, insa nu toti au avut acest noroc. Si ma tot intrebam de ce nu se poate face o mica pasarela? De aia: din lipsa de interes, pentru ca primarii si guvernantii nu merg pe jos si nici cu bicicleta.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Inapoi