100 de zboruri întârziate în 24 de ore pe un singur aeroport

Sursă foto: Inquam Photos / Ovidiu Micsik

Haosul pe aeroporturi, mai ales în timpul vacanțelor, devine o obișnuință. Pasagerii se plâng din ce în ce mai des de întârzieri ale zborurilor sau anulări ale curselor. Datele statistice arată că întârzierile sunt mai frecvente în cazul companiilor low-cost, dar toți operatorii aerieni au această problemă. Am găsit peste 100 de zboruri întârziate mai mult de 15 minute într-un interval de 24 de ore pe un singur aeroport. Digi24.ro a stat de vorbă cu un expert în domeniul aviației și cu un pilot pentru a înțelege ce provoacă acest fenomen. 

Un cititor ne-a semnalat, de exemplu, că un zbor WizzAir dinspre aeroportul Luton din Londra către Otopeni, programat inițial duminică la ora 17:50, a decolat cu o întârziere de aproape 7 ore. Compania aeriană și-a anunțat pasagerii că decolarea va avea loc la 19:35, ulterior la 20:45 și a treia oară la 22:10. A decolat la 00:30.

Dar WizzAir nu este singura companie care are întârzieri. O analiză Digi24.ro făcută în baza tabelului de plecări de la Aeroportul „Henri Coandă” din Otopeni a arătat că marți, 20 august, până la ora 15:30, peste 100 de aeronave au decolat cu întârziere. Miercuri, 21 august, erau zeci de zboruri întârziate până în ora 12:00. Joi, 22 august, până în ora 10:15, peste 30 de curse erau întârziate.

Reprezentanții aeroportului au dat vina pe companiile aeriene, menționând că ele ar trebui să explice motivele întârzierilor.

Din datele statistice citate de Airadvisor pentru anul 2023, reiese că întârzierile sunt mai frecvente în cazul companiilor low-cost și ultra-low-cost.

„Wizz Air, la fel ca toate companiile aeriene, se confruntă cu un volum maxim de operațiuni în timpul sezonului estival, care poate duce uneori la perturbări (…) Întârzierea sau anularea oricărui zbor este ultima decizie luată după ce toate eforturile posibile au fost depuse pentru operarea normală a zborului respectiv. Prioritatea companiei este siguranța pasagerilor, a echipajelor și a aeronavelor sale”, susține WizzAir, într-un punct de vedere oferit Digi24.ro.

În cazul întârzierilor de peste cinci ore, așa cum a fost cazul amintit de cititorul Digi24.ro, compania arată că pasagerii pot solicita reprogramarea zborului, să le fie rambursată valoarea integrală a biletului sau să obțină cu 20% mai mult decât banii dați pe bilet, dar sub formă de credit Wizz pentru rezervări viitoare.

Digi24.ro a cerut puncte de vedere și de la alți reprezentanți ai companiilor lowcost (RyanAir), ai Tarom, dar și ai companiilor precum Lufthansa, KLM sau Turkish Airlines. Nu am primit răspunsuri până la ora publicării articolului. Nici Autoritatea Aeronautică Civilă nu a transmis un punct de vedere, la solicitarea Digi24.ro.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: