2.500.000 pensii, în aer după decizia Poștei Române de a desființa oficiile pentru că nu ar mai fi rentabile din punct de vedere financiar. Cum iau, totuși, banii? Există două posibilități pe care vi le prezentăm mai jos.
Cum mai primesc pensionarii pensia după ce șeful Poștei române a anunțat că va desființat oficiile poștale? La oficiile poștale din acea localitate se trimit pensiile și tot acolo rămân câteva zile în caz că pensionarul NU e găsit acasă de poșataș.
În lipsa oficiilor poștale, pensia se întoarce în capitala de județ, iar asta îi va pune pe drumuri pe pensionari.
Anunțul directorului Poștei Române că va închide oficiile din țară a creat tensiune în rândul celor 2.500.00 de pensionari care iau banii prin poștaș.
Oamenii se tem că nu vor mai putea beneficia de acest serviciu la domiciliu și că vor fi nevoiți să meargă la casele de pensii de care aparțin în cazul în care poștașul nu îi găsește acasă.
Acest lucru este stabilit și prin lege: dacă o persoană nu este găsită la domiciliu, pensia merge la oficiul poștal. Având în vedere că acestea vor dispărea, pensionarii mult mai în vârstă și bolnavi vor trebui să meargă până la casele de pensii.
La aflare veștii că Poșta ar putea dispărea în zonele rurale, pensionarii sunt foc și pară.
„Ar trebui să vă gândiți la cei bătrâni din mediul rural care nu au bancomate și carduri. Mai ales cei în sate uitate de lume”, a spus un pensionar.
Chiar dacă măsura nu va fi bruscă, în timp îi va afecta pe seniorii care sunt în mediul rural.
„Deci pensionarii bătrâni și neputincioși o să trebuiască să meargă zeci de kilometri pentru a primi pensia pe card. Vor să depindem de bănci și comisioane. Bătaie de joc”, a mai spus un alt pensionar.
Prin eliminarea sediior din teritoriu, pensionarii care luau banii prin poștaș au două variante:
să treacă la plata pe card. Contul se deschide pe numele clientului beneficiar de drepturi bănesti sau a reprezentantului său legal, la solicitarea acestuia sau, după caz, la cererea mandatarului desemnat de acesta prin procură specială, emisă conform legii. După deschiderea contului, persoana interesată trebuie să se adreseze casei teritoriale de pensii de care aparține, cu o cerere insoțită de o copie a extrasului de cont. Aceste acte pot fi transmise, prin poștă, în original, în regim de scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau pe adresa oficială de e-mail a instituției respective, postată pe site-ul acesteia.
Angajații Poștei Române spun că instituția este dependentă doar de contractele cu statul român și că multe dintre servicii au fost desființate, fapt care a dus la destabilizarea activității poștale.
„Această dependență de „pomana statului” și lipsa unui plan coerent de dezvoltare au subminat capacitatea companiei de a concura eficient pe o piață din ce în ce mai competitivă.
Această lipsă de direcție și de responsabilitate managerială afectează direct cei peste 23.000 de angajați ai Poștei Române, care sunt forța vitală a companiei.
Mai mult, clienții companiei, confruntați cu incertitudinea creată de astfel de declarații, sunt împinși spre concurență, ceea ce agravează situația financiară a companiei”, au transmis reprezentanții sindicatului.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News