Peste 10.000 de companii au cerut ajutorul unei platforme ca să se înregistreze în SPV 

loc de munca birou angajati
Sursa foto: Unsplash / Arlington Research
 După primele patru săptămâni de obligativitate e-Factura, persistă dificultățile în relația dintre persoanele fizice și juridice și ANAF. Chiar dacă la nivel tehnic lucrurile au funcționat relativ bine, la nivel de comunicare situația îngreunează procesul. Echipa FGO, platformă care permite facturarea electronică, a sprijinit aproximativ 10.000 utilizatori cu lămuriri pe care nu le primeau de la autorități.

Echipa FGO a sprijinit aproximativ 10.000 utilizatori care i s-au adresat pentru lămuriri pe care nu le primeau de la autorități, multe dintre solicitările lor derivând din faptul că încă nu știau ce au de făcut, ce facturi trebuie să trimită, cum și unde, care sunt termenele, de ce le sunt respinse înregistrările sau le sunt înregistrate de mai multe ori facturile  ș.a.m.d.

Astfel s-a constatat că printre principalele dificultăți întâmpinate de utilizatori în gestionarea facturii electronice către ANAF se numără procesul de înscriere în SPV, care continuă să fie unul extrem de greoi, urmat de posibilitatea de respingere a e-Facturii din cauza neactualizării în timp real a celor două baze de date, SPV-ANAF, sau multe alte motive de respingere care sunt legate de aspecte aparent nesemnificative precum modalitatea de scriere a unității de măsură din factură sau a localității clientului.

De altfel, printre cele mai frecvente erori de respingere ANAF identificate de echipa FGO se numără: lipsa sau setarea incorectă a unității de măsură, nemenționarea sectorului corespunzător pentru municipiul București sau setarea incorectă a acestuia, setarea incorectă a stării plătitorului TVA, nemenționarea sau setarea incorectă a țării sau a localității clientului.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: