Referendumul de duminică de la Paris, care duce la triplarea tarifelor de staţionare pentru SUV-uri (Sports Utility Vehicle) în capitala Franței, semnalează un pericol pentru proprietarii de astfel de mașini mari și grele, dar și pentru industria auto. Cei din piață se tem că aceasta va fi următoarea țintă a activiștilor de mediu. Noile costuri, care pot ajunge până la 225 de euro pentru 6 ore de parcare în centrul Parisului, vor intra în vigoare în septembrie.
Este doar o parte a unei campanii mult mai ample de a ataca SUV-urile din motive de mediu și siguranță, iar asta provoacă dureri de cap atât proprietarilor, cât și industriei auto care le produce, notează Politico.
„Dincolo de decizia de la Paris în sine, îngrijorarea producătorilor este să nu se declanșeze un efect de contagiune în alte orașe și regiuni”, a declarat analistul european al pieței auto Matthias Schmidt.
SUV-urile și modelele crossover, mai mici, sunt extrem de populare – le permit oamenilor să pretindă că sunt la volanul unui vehicul de teren robust, iar asta le face foarte profitabile pentru producătorii de automobile. Industria auto are profituri uriașe din vânzarea SUV-urilor cu motoare cu ardere – atât de consistente, încât mulți reduc producția de mașini mai mici și mai puțin profitabile. Producătorii de automobile spun că veniturile sunt necesare pentru a finanța tranziția extrem de costisitoare la vehiculele electrice, lucru impus de decizia UE de a pune capăt vânzării de mașini noi cu motor cu combustie până în 2035.
SUV-urile alimentate cu baterii sunt, de asemenea, foarte populare și foarte scumpe. „Aceste vehicule extrem de profitabile, care creează un grad înalt de identificare în întreaga lume, cheie pentru profit, riscă să se prăbușească, conducând la demonizarea șoferilor, văzuți ca antisociali”, a spus Schmidt.
Citeste mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News