Pentru a finaliza un contract de vânzare-cumpărare auto, trebuie să ai diverse documente și să fii informat despre cine suportă costurile acestora, precum și să iei măsuri de precauție împotriva escrocilor.
Atunci când vinzi un autovehicul, trebuie să furnizezi mai multe documente esențiale către cumpărător în momentul tranzacției.
Aceste documente includ certificatul fiscal, care este uneori dificil de obținut pentru unii proprietari auto.
Pentru a obține acest certificat, proprietarul trebuie să demonstreze că și-a achitat toate taxele către administrația locală, cum ar fi impozitele, taxele locale, contribuțiile sau amenzile.
Certificatul fiscal este eliberat doar la cererea explicită a proprietarului și poate fi obținut în cel mult 3 zile lucrătoare de la depunerea cererii la Administrația Finanțelor Publice de sector sau de municipiu în care este înregistrat proprietarul.
Cei care vor să vândă o mașină, trebuie să dețină următoarele documente:
Cartea de identitate a vehiculului – în original
Talonul mașinii (certificatul de înmatriculare al mașinii) – în original
Cartea de identitate a proprietarului – în original
Contractul de vânzare-cumpărare (modelul oferit de DRPCIV)
Certificatul fiscal
Dovada radierii din circulație a vehiculului.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News