Bruxelles – Trimisul special al AGERPRES, Florin Ştefan, transmite: Ajutorul de stat pentru Tarom ar putea fi aprobat în această primăvară, în contextul în care se pare că există un proiect solid la companie, a declarat marţi, la Bruxelles, pentru AGERPRES, comisarul european pentru transporturi Adina Vălean.
„Planurile s-au tot schimbat la TAROM. Acum, în cele din urmă, pare a fi un proiect solid care nu ar mai suferi, să spunem, paşi înapoi, dintr-un motiv sau altul, ceea ce înseamnă că în această primăvară sperăm să existe o aprobare a ajutorului de stat. Din nou, ajutorul de stat fiind dat de România. Aici vorbim de banii României, nu ai Comisiei Europene, dar conform legilor competiţiei la nivel european, aceste ajutoare de stat, tocmai pentru că suntem într-o piaţă comună, trebuie aprobate de către Comisie”,
a afirmat Adina Vălean.
Întrebată în ce stadiu se află discuţiile cu Bruxellesul despre ajutorul de 80 de milioane de euro pentru TAROM, Adina Vălean a semnalat că „e un proces îndelungat pentru că, în principiu, planurile de restructurare ale TAROM au fost schimbate non-stop cu tot felul de idei”.
Comisarul european a menţionat că a existat voinţă politică în interiorul Comisiei Europene de a ajuta România să finalizeze acest proiect de restructurare şi că nu a existat o opoziţie, ci dorinţa de a avea un plan de restructurare de succes, aceasta fiind abordarea nu numai pentru TAROM ci şi pentru alte companii din domeniul transporturilor, care au venit cu planuri de restructurare şi ajutoare de stat.
Pe de altă parte, întrebată ce se va întâmpla în cazul în care statul român nu va reuşi să recupereze suma de 33,84 de milioane de dolari de la compania Blue Air – ajutor de stat considerat incompatibil de către Comisia Europeană- în contextul în care transportatorul aerian a cerut insolvenţa, comisarul european pentru Transporturi a răspuns că statul român va trebui să se înscrie la masa credală.
„Nu ştiu să vă spun, tehnic, ce se întâmplă. Practic se creează o obligaţie pentru ca statul să recupereze aceşti bani din partea companiei. Cu alte cuvinte, dacă această companie ar fi fost viabilă încă, ar fi impactat mult operaţiunile ei şi bonitatea economică, pentru că trebuia să dea înapoi aceşti bani. Acum compania cred că nu mai există. Probabil există o masă credală la care statul român trebuie să se aşeze şi să încerce să-şi recupereze aceşti bani”,
a declarat Vălean.
Citeste mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News