SNTFM CFR Marfă SA a surprins vineri prin unul dintre cele mai ciudate anunțuri publice, compania feroviară anunţând că scoate la vânzare bunuri disponibile aflate în executare silită de către ANAF.
Mai exact CFR Marfă a scos la vânzare 7.153 de vagoane și 508 locomotive, pentru un preț total de aproximativ 165 de milioane de euro.
Surpriza a constat în faptul că SNTFM CFR Marfă SA nu a făcut o informare și o pregătire pe măsură a eventualilor cumpărători, ţinând cont de dimensiunea financiară a tranzacţiei, anunţul fiind publicat în cotloanele site-ului companiei feroviare, vineri, zi în care toată lumea e preocupată de plecările din week-end.
Mai mult, anunțul de scoatere la vânzare a bunurilor poate fi găsit cu greu pe site-ul companiei, neregăsindu-se pe prima pagină. Cei interesaţi de detalii trebuie să acceseze secțiunea „Informații de interes public”, după care să meargă la secțiunea „Anunțuri”, iar aici să caute prin toate cele 37 de anunțuri. Iar cel care se referă la condiţiile de vânzare a bunurilor de 165 de milioane de euro este ultimul, primul anunț fiind din 2016 și se referă la „achiziție servicii de pază pentru obiectivele Stația Videle și P.A.E. Videle”.
Iar termenul limită stabilit de compania CFR Marfă pentru depunerea ofertelor de preț este 14 iulie 2023, ora 12:00! Deci, cumpărătorii care pot face o ofertă de 165 de milioane de euro trebuie să se decidă în doar patru zile.
Dar ciudăţeniile anunţului de scoatere la vânzare continuă. Pentru că ofertantul are „dreptul de a viziona bunul supus valorificării la data / intervalul orar care va fi comunicată de către reprezentanții CFR Marfă, ca urmare a unei cereri scrise și trimise de doritor pe adresa” companiei. Aşadar, în 4 zile, ofertantul trebuie să facă o cerere scrisă, care trebuie aprobată, apoi să se ducă să vadă cele peste 7000 de vagoane şi 500 locomotivele, să efectueze o eventuală evaluare şi să se decidă în privinţa a 165 de milioane de euro.
Unde poate vedea eventualul cumpărtor bunurile? Păi, aproape, în toată ţara: unele la București, altele la Craiova și Caransebeș, altele la Dej, Simeria și Oradea, Adjud, Pașcani, Buzău, sau Constanța. Dacă are la îndemână un sistem de teleportare, probabil că eventualul cumpărtor poate viziona în doar câteva zile pe ce va plăti 165 de milioane de euro.
De asemenea este de menționat faptul că vânzarea bunurilor aflate sub sechetrul ANAF se va face prin „înțelegerea părților”, iar modelul de vânzare este de tipul „așa cum sunt, acolo unde sunt”. Adică eventualul cumpărător își va asuma riscurile legate de starea vagoanelor şi locomotivelor pe care de altfel le va achiziţiona în orb. Pentru că nu există în anunţul de scoatere la vânzare niciun detaliu referitor la tipul de vagon sau locomotivă, an de fabricaţie, sau putere.
Totodată, anunţul de vânzare nu conţine nici detalii privitoare la termenele de plată pentru câștigător, garanțiile de participare, felul în care pot fi achiziționate vagoanele și locomotivele, individual, pe serii de vagoane sau stații, ori prin obligativitatea achiziționării tuturor bunurilor.
În concluzie, SNTFM CFR Marfă SA vinde ceva ce nu poate fi văzut sau verificat, bunuri pentru care cere 165 de milioane de euro. Evident, pot fi considerate scăpări în procesul de vânzare, dar în acelaţi timp rămâne întrebarea dacă nu cumva există interese ascunse.
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News