Când vom circula pe Autostrada Transilvania? Problemele de mobilizare a UMB dau estimările peste cap

autostrada
Sursă foto: Inquam Photos / Ovidiu Dumitru Matiu

Asociația Pro Infrastructura a actualizat monitorizarea independentă a proiectelor rutiere majore din Transilvania. Estimările cu privire la finalizarea lucrărilor sunt rezervate din cauza slabei mobilizări a UMB, compania care lucrează pe 49% din șantierele de infrastructură din țară.

Cu ocazia minivacanței de 1 mai și Paște, Asociația Pro Infrastructura (API) a recomandat românilor să ia trenul.

„Până când vom avea material rulant civilizat și căi ferate decente (mai) prin toată țara, înțelegem că românii aleg să meargă în vacanță cu mașina sau… cu avionul”, au concluzionat specialiștii de la API.

Astfel, ei au actualizat monitorizarea principalelor proiecte rutiere din țară.

„Veți găsi în tabele toate autostrăzile și drumurile expres care au contracte de (proiectare și) execuție semnate și cele aflate în licitație, câteva detalii critice la fiecare lot și estimarea noastră realist-optimistă cu privire la inaugurare. De asemenea, aveți și graficele cu antreprenorii care le construiesc”, se arată în postare.

În materie de autostrăzi și drumuri expres veritabile, în prezent România are 1.101 kilometri în exploatare (plus vreo 10 km de muzeu), 784 kilometri contractați pe aproape 11 miliarde euro și alți 247 km în licitație cu o valoare estimată de 6,5 miliarde euro, susțin specialiștii de la Asociația Pro Infrastructura.

„Din totalul celor 784, UMB deține în portofoliu 388 kilometri (49%), urmat de Makyol și WeBuild (aproape 70 km fiecare, 9%), apoi Pizzarotti și Nurol (cu puțin sub 40 km fiecare, 5%), urmați de 4 constructori cu câte 27-30 km: Mapa-Cengiz, Precon (Selina), Trace-Coni și Erbașu”, arată sursa citată.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: