Schimbarea de generații a modelului Duster și eliminarea lui Spring de la subvenții țin sub presiune Dacia pe piața din Franța. În luna aprilie, marca a continuat să scadă, deși piața a crescut la cel mai bun nivel din ultimii 5 ani. Prima consecință este trecerea vânzărilor în teritoriu negativ, pentru prima dată în 2024, conform datelor analizate de Profit.ro.
Dacia a trecut, odată cu finalul lunii aprilie, în teritoriul negativ cu vânzările din acest an, după ce aprilie a adus a treia lună succesivă de scăderi. Totul a început de la modelul Spring, care a fost scos de pe lista de vehicule electrice acceptate de statul francez pentru subvențiile acordate. Apoi s-a adăugat Duster, care scade sistematic, la finalul ciclului de viață, în așteptarea generației a treia, care va începe să se livreze doar din iunie.
În luna aprilie, vânzările Dacia din Franța au scăzut cu 8,6 procente, la 12.768 de autoturisme, situație care a accentuat scăderea cotei de piață la 8,7%. Scăderea pentru marca românească vine într-un context favorabil pieței franceze de autoturisme, cu o creștere de aproape 11 procente, la un un nivel care depășește ultimii patru ani, respectiv 146.977 de autoturisme și 180.889 vehicule ușoare (+11,8%), adică autoturisme și LCV-uri.
Din fericire pentru grupul Renault, situația este echilibrată de marca Renault, care a crescut în aprilie cu 13,6%, majorându-și cota de 19,1% și consolidându-și poziția de cea mai vândută marcă din Franța. În acest fel, grupul încheie luna cu 6,9% creștere și o cotă de 26,4%, cu doar 2,3 puncte sub Stellantis, care vinde nu mai puțin de 12 branduri.
În același timp, principalii rivali ai Dacia, Citroen, continuă să scadă cu 14 procente pe piața de autoturisme, la numai 8.878 unități și o cotă de 6%, mai mici cu 2,7 puncte față de Dacia.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News