VIDEO 80% dintre stâlpișorii din Sectorul 2 vor dispărea, anunță Hopincă: „O afacere a primarului Radu Mihaiu”

Sursa foto: Rareș Hopincă

Vor dispărea 80% dintre stâlpișorii din Sectorul 2, a anunțat Rareș Hopincă, candidatul PNL-PSD la Primăria Sectorului 2. Invitat în emisiunea Puterea Știrilor, Rareș Hopincă a precizat și că în acest caz ar fi vorba de o afacere a edilului, potrivit locuitorilor din sector.

„Toate planurile și proiectele pe care le-am făcut pentru Sectorul 2, le-am făcut împreună cu specialiști în fiecare domeniu, fie că vorbim de mobilitate, fie că vorbim de spații verzi, fie că vorbim de construcții sau regenerare urbană. Din punctul meu de vedere, și am mai spus-o, 80% din stâlpișorii montați în Sectorul 2 sunt absolut inutili și reprezintă în fapt o poluare cu plastic a spațiului public. 80% dintre aceștia vor dispărea.

Majoritatea locuitorilor Sectorului 2 spun că la mijloc ar fi vorba de o afacere. Nu știu dacă este așa sau nu, cert este că e vorba de un urbanism primitiv și de poluarea domeniului public cu plastic, care este un plastic de foarte proastă calitate și care la o minimă atingere cade. După cum știți, sunteți locuitor al Sectorului 2, vedeți că în cele mai multe dintre zone au început să cadă acești stâlpi. Cred că și la o ploaie mai puternică putem vorbi despre degradarea acestor stâlpișor. Repet, 80% dintre acești stâlpișori absolut hidoși și vor dispărea și se vor crea locuri de parcare”, a declarat Rareș Hopincă, în exclusivitate la Puterea Știrilor.

Administrație marca Radu Mihaiu N-a făcut locuri de parcare, dar le-a blocat pe cele care erau deja

În ultimii ani, mii de stâlpișori de plastic, de metal sau de piatră au fost puși pe marginea trotuarelor ca să împiedice parcarea mașinilor. Primăria Sectorului 2, condusă de USR-istul Radu Mihaiu, a montat în 2023 aproximativ 12.300 stâlpi metalici și aproximativ 430 stâlpi flexibili de direcționare trafic. Prețurile variază între 173 și 246 lei în funcție de model.

„Pentru protejarea trotuarelor folosim doar stâlpi metalici cu cămașă de protecție de plastic și bandă reflectorizantă conform normativelor în vigoare, iar costul variază în funcție de contract. Pe partea de modernizare străzi, în baza acordului cadru aferent, prețul este între 180-212 lei cu TVA. Iar cei montați prin acordul cadru de sistematizare sunt 246 lei cu TVA. Pentru direcționarea fluxurilor de trafic folosim stâlpi flexibili galbeni cu bandă reflectorizantă conform normativelor în vigoare, iar aceștia costă 173 lei cu TVA. De menționat că toate prețurile includ montaj”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Sector 2 la solicitarea HotNews.ro.

„În Sectorul 2  este cea mai degradată rețea de drumuri secundare din București”

„Actuala administrație a greșit foarte mult, creând conflicte absolut artificiale și inutile, ba chiar contraproductive, între diferite categorii, ba socioprofesionale, ba categorii de utilizatori ai spațiului public. Nu înțeleg de ce ar trebui să avem un conflict între pieton și șofer. Oare nu ambii au aceleași drepturi? Oare nu Primăria ar trebui să fie egală în implicare și în comportament și atitudine și față de pietoni, dar și față de șoferi? Aud foarte des această placă, că de exemplu o mămică ce trebuie să circule cu căruciorul pe un trotuar trebuie să aibă un traseu facil și ușor de accesat. Și sunt absolut de acord cu acest lucru. Dar vin și vă întreb: o mămică, de exemplu, care are copilul în spate, în mașină și trebuie să se învârtă 50 min de minute, 60 de minute pentru a găsi un loc de parcare cu copilul plângând în spate nu are același drept? Nu ar trebui ca Primăria să se gândească deopotrivă la toți utilizatorii de spațiu public. Nu văd de ce, de exemplu, se lucrează în centru pe străzi care erau oricum bune și nu se lucrează deloc la periferie. Oare oamenii de la periferie nu au aceleași drepturi ca oamenii din centru? Dimpotrivă, eu cred că au, și cred că Primăria trebuie să fie egală cu toți.

(…)Știm cu toții că avem în Sectorul 2 cea mai degradată rețea de drumuri secundare din București, dintr-un motiv foarte simplu: de foarte mulți ani nu s-a mai asfaltat pe acele străzi și atunci apare cu totul și cu totul nepotrivit să lucrezi în centru, pe străzi care erau în regulă și să nu lucrezi pe rețeaua secundară din cartiere, unde oamenii suferă, sunt gropi neastupate”, a mai spus Rareș Hopincă, la Puterea Știrilor.

Autor

  • Marinela Anghelus

    Redactor-șef PS News, coordonează echipa de jurnaliști ai PS News din 2017. Are o experiență de peste 8 ani în presa online. Înainte de a intra în presă, a ocupat poziția de consilier parlamentar pentru 2 ani, în perioada 2013-2015. În aceeași perioadă a făcut parte din echipa de specialiști digitali ai unei mari corporații din Statele Unite ale Americii - Lotus Interworks. Este absolventă a Facultății de Științe Politice a Universității București și a unui master de Relații Internaționale și Studii Europene la aceeași facultate. Ulterior, a urmat și cursuri de prezentator TV la Academia „Studiourile Buftea”.

    View all posts

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: