Cum lupta pentru București în alegerile locale din 9 iunie este una acerbă, primarul Nicușor Dan, ce păstrează în continuare imaginea unui candidat umil ce stă în chirie și are în declarația de avere o mașină care nu funcționează, dar care are valoare sentimentală, a apelat din nou la cei mai buni specialiști în comunicare pe care România îi are de oferit. Bine, atât de buni încât nici măcar nu mai locuiesc sau activează în țara noastră decât în cadrul unor proiecte cu adevărat de anvergură, cum ar fi Ema Prisca. Mai mult, edilul se dezice, în direct la TV, de cel care i-a ținut spatele încă de la începutul ascensiunii sale politice, controversatul om de afaceri Matei Păun și minte vizibil atunci când răspunde întrebărilor jurnaliștilor.
Recent, MediaFLUX a început să descoasă subteranul campaniei electorale lansate de edilul Nicușor Dan pentru o nouă candidatură la Primăria Capitalei, avându-i printre adversari pe Cristian Popescu Piedone, Gabriela Firea, Sebastian Burduja și Mihai Enache. Cu toate că pe Facebook se roagă de bucureșteni să îi trimită bani, în spatele său stau milionari care îi acoperă toate nevoile electorale, păstrând însă umila sa imagine pe care și-a creat-o încă de la începuturile carierei sale politice.
Când interesele converg, Nicușor Dan minte în direct la TV și se dezice de Matei Păun
După ce sponsorii și susținătorii săi au început să îi găsească un sediu de campanie adecvat într-o zonă și o clădire selectă a Bucureștiului și după ce primarul a plecat val vârtej la Londra în căutare de susținere morală și financiară, a mai rămas un singur lucru de făcut: comunicarea, capitol la care actualul edil pare că a călcat deja strâmb cu doar câteva săptămâni înainte de votul final mințind fără reținere în direct la TV, chiar dacă imaginile și informațiile MediaFLUX îl dau de gol după cum veți citi în rândurile de mai jos.
Cu toate că Nicușor Dan spune că Matei Păun nu a donat niciun leu pentru campania sa și nu s-a implicat deloc în candidatura pentru un nou mandat la șefia Bucureștiului, panourile sale publicitare sunt de la o firmă cumpărată de Păun de la o bancă de stat rusească și recent, paparazzi MediaFLUX l-au surprins pe controversatul afacerist în discuții aprinse cu șefa de campanie a edilului, Ema Prisca, cea care l-a ajutat și în 2020 să câștige fotoliul de edil al Bucureștiului.
Vocea pițigăiată care îl dă de gol pe Nicușor Dan
Cu toate că nu știm despre ce au vorbit exact, timingul campaniei și legăturile pe care cei doi le au prin numitorul comun numit Nicușor Dan ne dau de gândit. Îi invităm pe cititori să tragă singuri concluziile, având în vedere declarațiile primarului și imaginile noastre.
„Ați luat bani de la Matei Păun, despre care acuzațiile sunt că ar fi om al rușilor, pentru a vă face panourile cu „Mulțumesc” în multe locuri foarte bune din Capitală?”, a fost întrebat Nicușor Dan.
„Acești bani au venit din din donație. Am spus, 2.000 de oameni au donat, asta e tot”, a răspuns primarul, spunând și un „Nu” cu jumătate de gură și tremurat atunci când a fost întrebat dacă printre donatori se află și Matei Păun.
Mai mult, orbind despre relația pe care o are cu controversatul afacerist, Nicușor Dan spune că acesta nu se ocupă de campania sa și că se mai vede cu el din când în când, pe la Krapets (o stațiune bulgărească la mare de lângă granița cu România) sau prin Vama Veche, dar la fel, tonul vocii se subțiază instant și devine unul foarte pițigăiat.
După cum o spun și specialiștii, o voce ușor mai pițigăiată că de obicei sau tremurătoare poate fi un indicator al lipsei de sinceritate, lucru demonstrat și de un studiu apărut în Forbes.
„Matei Păun a condus campania mea din 2016. Mă mai întâlnesc așa, la Krapets, la Vama Veche, în timpul vacanței. E din cercul nostru de prieteni, da”, a completat primarul Bucureștiului pe un ton schimbat, vizibil tremurat și pițigăiat.
„Newsweek a publicat o anchetă în cazul acestui apropiat de-al dumneavoastră și spune așa: Matei Păun a intermediat achiziția firmei Getica de la ruși. Firma Getica este această firmă care oferă panotajul dumneavoastră, adică e firma de la care dumneavoastră ați închiriat să vă expuneți aceste panouri”, i-a mai spus jurnalista Antena 3 CNN.
„Este o firmă de pe piața românească cu care eu am un contract cu prețul pieței de a pune niște panouri”, a completat edilul, pe aceeași voce pițigăiată pe care o are atunci când minte.
„Habar nu am! Care e legătura între toate chestiunile astea și prezența mea în spațiu public de 15 ani”, a adăugat primarul, pe o voce normală, când a fost chestionat cu privire la legăturile afaceristului cu Rusia, arătând astfel că totuși nu este la curent cu acestea.
Ema Prisca, adevărata șefă de campanie a edilului
În ultimele luni a intrat în scenă un nume extrem de cunoscut în România în domeniul comunicării și advertisingului autohton și nu numai, Ema Prisca, o feministă convinsă, una dintre cele mai premiate directoare de creație din țara noastră, stabilită în Barcelona de aproape 15 ani, care în decursul carierei sale întinse pe mai multe decenii a făcut publicitate în România, Spania, Mexic și Georgia.
Ea este și cea care l-a ajutat și în 2020 pe Nicușor Dan să câștige primul său mandat, după cum a recunoscut-o personal în descrierea sa de pe platforma Linkedin și într-un interviu la Iqads în care spunea că asumarea opțiunilor politice din partea personalităților publice sau a oamenilor de comunicare a venit târziu în țara noastră.
Ema Prisca deține un EMBA (Executive MBA) de la Berlin School of Creative Leadership, iar în anii trecuți a fost și Chief Marketing Officer al Electric Castle Festival și comunicator al Smida Jazz Festival din Parcul Natural Apuseni.
Finanțistul Matei Păun, sponsorul lui Nicușor Dan, întâlnire de lucru cu Ema Prisca, șefa de campanie a primarului Capitalei
Drept dovadă pentru această decizie a primarului în materie de consultanți de cel mai înalt calibru stau două lucruri distincte, dar care se leagă: fotografiile paparazzilor MediaFLUX care au surprins o întâlnire publică între omul de afaceri Matei Păun, susținător fățiș al actualului primar al Bucureștiului și chiar fost șef de campanie al acestuia când a candidat pentru prima oară, în 2016, din partea USB și o postare făcută de Ema Prisca pe Likedin, acum câteva zile, unde, în doar câteva cuvinte, a explicat pe larg cum vede ea strategia și modul în care Nicușor Dan ar putea câștiga un nou mandat la Primăria Capitalei, dovedind astfel că a continuat munca începută acum patru ani alături de acesta.
Mesajul respectiv a fost publicat după ce luni de zile Ema Prisca nu mai postase nimic pe această rețea, arătând că preferă să foloseacă acest instrument doar atunci când este implicată într-un proiect cu adevărat important.
„Bătălia pentru București e de fapt între două arhetipuri: un Nicușor cu legea și lucruri făcute ca în Europa și un Piedone pe model mafiot, clanuri, interlopi, săbii, stație motorola. Va învinge cel mai bine reprezentat printre bucureșteni. (Din păcăte, n-am ajuns ca oraș la nivelul în care să alegem între proiecte, soluții)”, a scris Ema Prisca pe Linkedin, dând share unui clip video cu Nicușor Dan care se plimba, din senin, la pas prin București cu Irina, o studentă la Facultatea de Urbanism despre care spunea că este unul dintre tinerii care nu au în plan să plece din România.
Discuții cu iz electoral între finanțator și strateg
Controversatul om de afaceri Matei Paun, considerat încă de la începuturile carierei politice a lui Nicușor Dan finanțatorul său și al USB/USR, șeful său de campanie în prima încercare a lui Nicusor la primărie si la prima campanie parlamentara a USR, s-a întâlnit cu Ema Prisca în Sectorul 2 al Capitalei, îndreptându-se către o terasă unde au stat la ample discuții, iar expresiile celor doi denotă că lucrurile au fost cât se poate de serioase, indiferent de spusele primarului care a mințit în direct la TV, fără remușcări.
Cu toate că subiectul nu îl știm, lucrul care îi leagă pe cei doi trebuie să fi cu siguranță candidatura lui Nicușor Dan pentru un nou mandat. Poate doar și-au spus unul altuia lucrurile pe care le-au făcut și pe care le mai au de făcut în acest război electoral până la care mai este mai puțin de o lună, poate au venit cu noi idei privind sediul de campanie sau strângerile de fonduri. Nu vom ști niciodată.
Un lucru este însă sigur, comunicarea stă la baza oricărei relații umane, indiferent de natura acesteia, iar comunicarea politică stă la baza oricărei campanii electorale, indiferent de natura ei.
Ulterior, cei doi au plecat de la terasa de lângă sediul ANAF Sector 2, însă au continuat pe trotuar intensele discuții până când, la un moment dat, s-au despărțit.
Cine este Ema Prisca
În ultimele două decenii, Ema Prisca a condus departamente de creație în agenții internaționale, a lucrat în patru țări și a câștigat peste 60 de premii internaționale printre care Cannes Lions și Euro Effie. Campaniile de comunicare dezvoltate pentru clienții săi din cele mai diverse domenii au fost derulate în Europa de Est și de Vest, Eurasia și America Latină.
Ema Prisca este absolventă a EMBA la Berlin School of Creative Leadership și profesor invitat la ESADE Business School Barcelona, fiind și fondatoarea Art Directors Club România.
Director de creație și strateg de comunicare premiat la nivel internațional, a creat și dezvoltat campanii integrate în patru țări și a încurajat o cultură creativă pentru agenții de publicitate de top și start-up-uri creative, se arată în descrierea sa de pe Linkedin.
A conceput o campanie câștigătoare pentru Nicușor Dan, actualul primar al Bucureștiului, care a fost ales în septembrie 2020, se mai arată în descrierea sa de pe Linkedin.
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News