În primăria condusă de Clotilde Armand s-a desfășurat o masivă acțiune de control a Biroului de Audit Intern, în urma căreia au apărut foarte multe nereguli, iar raportul din data de 11 decembrie 2023 arată, o dată în plus, că instituțiile subordonate „primăriței de la 1” înregistrează „alunecări” constante în ceea ce privește activitatea desfășurată, iar mulți angajați consideră că prevederile legii sunt facultative.
Potrivit unui document intrat în posesia Gândul, au fost supuse auditului 7 instituții aflate în subordinea Primăriei Sectorului 1 al Capitalei, acolo unde Clotilde Armand își dorește, cu frenezie, un al doilea mandat.
- Imaginea de ansamblu este una alarmantă, în ceea ce privește modul în care sunt gestionate deplasările autoturismelor instituțiilor verificate, consumul de combustibil sau întocmirea unor acte absolut necesare, cum ar fi foile de parcurs.
- În ceea ce privește cardurile de combustibil, situația este la fel de îngrijorătoare, șoferii instituțiilor din subordinea primăriei conduse de Clotilde Armand făcând drumuri fără ordine de deplasare, inclusiv în afara Bucureștiului, chiar și în zile de sărbătoare.
Raportul de audit arată foarte clar că „primărița de la 1” nu a reușit, după aproape 4 ani de mandat, să facă ordine în propria „gospodărie”, deficiențele fiind constatate la instituțiile supuse acestui audit.
- DGASPC S1 – Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului
- ADP S1 – Administrația Domeniului Public
- DGITL S1 – Direcţia Generală Impozite şi Taxe Locale
- PL S1 – Poliția Locală
- DUPSPM S1 – Direcţia de Utilități Publice, Salubrizare și Protecția Mediului
- DGAPL S1 – Direcția Generală Administrație Publică Locală
- CMC S1 – Complexul Multifuncțional Caraiman – Serviciul Administrativ
4 mari obiective ale auditului, concluzii care arată DEZORDINEA din primăria condusă de Armand
Controlul s-a desfășurat în perioada 1 ianuarie 2022/31 decembrie 2022 și, potrivit precizărilor inserate în acest document din care Gândul prezintă extrase în exclusivitate, scopul a fost „examinarea responsabilităților asumate de către conducerea structurii și personalul de execuție cu privire la organizarea și realizarea activităților și îndeplinirea obligațiilor în mod eficient și eficace”.
Auditul a avut ca reper 4 mari obiective:
- Situația autoturismelor în funcție de starea de funcționare, modul de întreținere și gradul de exploatare;
- Întocmirea documentelor și obținerea actelor necesare pentru circulația legală pe drumurile publice;
- Evidența consumului de combustibili;
- Respectarea distanțelor parcurse de către conducătorii auto, în funcție de aria de acoperire permisă prin ordinele de deplasare.
Reprezentanții Biroului de Audit Intern din Primăria Sectorului 1 au analizat toate documentele emise de instituțiile care au fost supuse acestui control – și menționate mai sus -, iar concluziile ar fi trebuit să o pună serios pe gânduri pe Clotilde Armand.
„Cardurile de carburanți, utilizate în alte localități, fără ordin de deplasare, fără foi de parcurs”
Reprezentanții Biroului de Audit intern au constatat că nu există o procedură operațională de lucru privind gestionarea parcului auto. Mai mult, foile de parcurs au fost întocmite necorespunzător, iar atribuțiile au fost îndeplinite superficial.
În același timp, repartizarea autoturismelor s-a făcut, în marea majoritate a cazurilor, fără procese-verbale de predare-primire, ceea ce se poate traduce prin „după ureche”.
De asemenea,repartizarea cardurilor de combustibil s-a făcut cu „superficialitate”, tabelul aferent acestor carduri fiind incomplet. Potrivit informațiilor inserate în acest raport de audit intern, Primăria Sectorului 1 are ca furnizor pentru combustibil MOL România Petroleum Products SRL.
În urma controlului s-a mai stabilit că șoferii acestei direcții au folosit cardurile de combustibil și în alte localități, dar fără a exista ordine de deplasare.
„Subliniem faptul că s-a identificat utilizarea cardurilor de combustibil inclusiv în zilele de repaus săptămânal sau sărbători legale. Din verificările documentelor puse la dispoziția echipei de audit s-a constatat faptul că pentru traseele menționate mai sus nu au fost întocmite foi de parcurs”, au constatat reprezentanții Biroului de Audit intern, concluzia fiind „consum de combustibil nejustificat”.
„Efectuarea unor consumuri nejustificate de combustibil și posibila generare a unor costuri precum uzura tehnică a autovehiculelor, a anvelopelor, reparațiilor, întreținerii etc., prin deplasarea autoturismelor pe rute care nu erau în interesul activității instituției”, s-a precizat în raportul de audit în urma controlului efectuat la DGAPL S1, spre exemplu.
Complexul Multifuncțional Caraiman: „Nu au fost încheiate contracte service în vederea reparării și întreținerii autovehiculelor”
Complexul Multifuncțional Caraiman a beneficiat, în anul 2022, de 14 autoturisme. Dintre acestea, 13 au fost funcționale, iar unul a fost avariat.
Biroul de Audit Intern a constatat că „nu au fost încheiate contracte service în vederea reparării și întreținerii autovehiculelor din parcul auto”.
Ca o bilă albă, potrivit raportului de audit, la Complexul Multifuncțional Caraiman nu au existat amenzi de circulație, dar o problemă gravă este aceea a foilor de parcurs, neîntocmite corespunzător.
În același timp, există carențe în ceea ce privește „evidența consumului de combustibil”.
Administrația Domeniului Public Sector 1: „33 de autoturisme, declarate în conservare, deși nu există un document justificativ”
În urma controlului efectuat la ADP Sector 1, raportul de audit din care Gândul prezintă informații în exclusivitate menționează că au fost declarate „în conservare” nu mai puțin de 33 de autoturisme, în condițiile în care nu a existat niciun documente justificativ care să ateste o astfel de stare.
Raportul de audit a mai constatat:
- Predarea autoturismelor către utilizatori fără a fi menționate la data primirii informații complete cu privire la starea acestora, kilometrajul, echipamentele și documentele necesare punerii în circulație.
- Lipsa foilor de parcurs, din anul 2022, pentru mai multe autovehicule ale ADP Sector 1.
- Inexistența unui „control eficace și eficient” în ceea ce privește deplasările autovehiculelor, unele dintre mașini fiind utilizate în afara localității, fără aprobarea directorului general.
Poliția Locală Sector 1: „Documentul «foaie de parcurs» nu este completat în mod unitar”
În urma controlului efectuat la Poliția Locală a Sectorului 1 s-a constatat că instituția deține 133 de autovehicule și 3 remorci. 20 de autovehicule au fost date spre folosință altor instituții.
Nici la Poliția Locală a Sectorului 1 nu au fost înregistrate amenzi de circulație, în cursul anului 2022, dar foile de parcurs au fost și aici o problemă, pentru că nu au fost completate unitar.
„Din analiza documentelor puse la dispoziție de Poliția Locală Sector 1 s-a constatat faptul că documentul «foaie de parcurs» nu este completat în mod unitar, conform rubricației, de toți conducătorii”, se menționează în raportul de audit.
Același raport mai arată că nu toate autovehiculele Poliției Locale Sector 1 au montate dispozitive GPS.
Ordinele de deplasare a autovehiculelor, o problemă constantă
La Direcția Generală de Taxe și Impozite, Biroul de Audit Intern a constatat că dispozitivele GPS nu sunt instalate pe toate autovehiculele aflate în dotare instituției.
La Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului, în urma controlului, s-a stabilit că au existat probleme tot în ceea ce privește ordinele de deplasare ale autovehiculelor, această carență fiind, în ultimă instanță, o mare provocare, din câte se poate observa, pentru toate instituțiile aflate în subordinea primăriei conduse de Clotilde Armand.
Biroul de Audit Intern a solicitat instituțiilor verificare să rezolve toate „deficiențele” constatate, considerând că nivelul de prioritate este unul „mediu”.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News