Amenzi prohibitive pentru delistarea produselor românești. PSD pregătește actul normativ care va împiedica abuzurile

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Scandalul practicilor neloiale practicate de marii retaileri și reclamate de producătorii români, ia amploare. După delistările de răsunet ale Magiunului de Topoloveni, scos de la raft de Metro și înghețata Creamola din Teleorman, delistată de Carrefour, un producător local de dulciuri a fost delistat acum de Profi. Senatorul PSD Daniel Zamfir i-a audiat pe retailer și pe reprezentanții Consiliului Concurenței în Parlament, în urmă cu câteva săptămâni.

Citește mai mult AICI

Florin Ioniță, proprietarul Prăvăliei D Art, specializată în producția de deserturi, în special profiterol și mousse-uri, a declarat pentru Hotnews ca retailerul Profi l-a delistat la doar două luni de la prelungirea contractului și creșterea comenzilor cu 30%.

Printre alte lucruri care ne-au surprins neplăcut în relația cu Profi au fost: nereturnarea contractelor semnate de retailer, ceea ce ar face grea căutarea dreptății în instanțe, schimbarea unilaterala a condițiilor contractuale, respingerea ajustării prețurilor la nivelul pieței împreuna cu neacordarea preavizului contractual de 60 de zile. Toate acestea ne-au generat pierderi de peste 300,000 RON, a declarat Florin Ioniță.

Producătorul a mai spus că întreaga colaborare cu Profi a fost dificilă, întrucât periodic acestuia îi erau reduse sortimentele de la raft, fără a fi anunțat în prealabil. Iar ultimul produs delistat a fost înlocuit cu altul similar, la un preț mult mai scump.

„Când am început relația de afaceri cu Profi, am fost listat cu 10 articole. Din aceste 10, în mai puțin de șase luni au delistat șapte și m-au lăsat pe rafturi doar cu trei. N-a existat un motiv pentru asta. Pur și simplu comanda îți vine schimbată, nu ți se comunică nimic, rămâi cu stocurile și cu pierderea. Fix asta se întâmplă în mediul acesta de business. (…)Produsele mele se vindeau la prețul de 7,49 lei, cel nou se vinde la 11,99 lei –nu înțeleg din punct de vedere economic de ce retailerul ar face asta, având în vedere ca inflația cumulată a anilor 2022 și 2023 depășește 24%, dar poate că cititorii acestui articol pot supoza”, a adăugat Florin Ioniță.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: