Aproximativ 16.000 de elevi care erau înscrişi în clasa a opta la începutul anului şcolar nu au susţinut evaluarea

Sursa foto: Pixabay

Aproximativ 16.000 de elevi care apăreau ca fiind înscrişi în clasa a opta la începutul anului şcolar 2023-2024 nu au susţinut evaluarea naţională. Oficialii Ministerului Educaţiei au explicat că printre aceştia se numără elevii olimpici cu rezultate remarcabile, care intră automat la orice liceu, dar şi cei corigenţi sau repetenţi ori copiii cu cerinţe educaţionale speciale care sunt înscrişi la Evaluarea Naţională doar la solicitarea părinţilor. În ceea ce priveşte elevii corigenţi sau repetenţi care nu intră în examen, Ministerul anunţă că va solicita o analiză asupra acestui fenomen.

Întrebaţi, miercuri, într-o  conferinţă de presă, care sunt motivele pentru care există o diferenţă de aproximativ 16.000 de elevi care erau înscrişi în clasa a opta la începutul anului şcolar 2023-2024 dar care nu au participat la examenele de Evaluare Naţională, reprezentanţii Ministerului Educaţiei au explicat că înscrierea nu este automată.
„În primul rând, înscrierea nu este automată pentru că există categorii de elevi care se pot înscrie doar voluntar, la cererea părinţilor – vorbim aici de elevii cu cerinţe educaţionale speciale, aceştia nu se pot înscrie voluntar. În al doilea rând, există elevii corigenţi, cu situaţii neîncheiate, repetenţi. Şi mai există o categorie mai de nişă, elevii care în urma rezultatelor la olimpiadele naţionale sau internaţionale intră automat la orice liceu. (…) De aici există o diferenţă între cifre”, a răspuns secretarul de stat din Ministerul Educaţiei Sorin Ion.
Întrebaţi dacă la nivelul ministerului de resort s-a realizat o statistică privind situaţia elevilor repetenţi, corigenţi, care nu au intrat în examen, oficialii instituţiei au precizat că îşi doresc o analiză.
„Şi noi ne-am pus această întrebare, dacă există o diferenţă între corigenţii şi repetenţii din clasa a şaptea, din punct de vedere procentual, faţă de cei din clasa a opta. Anul trecut am rugat pe cei de la Unitatea de Cercetare în Educaţie să facă o analiză a cauzelor de neînscriere, am avut un raport, au fost o serie de  măsuri, inclusiv măsuri de remediere a situaţiilor şi de remedial, în general, pentru învăţământ. Ne dorim să avem în continuare o analiză şi să vedem dacă într-adevăr există o modificare a comportamentului şcolilor de la a-i neînscrie în examen, efectiv, la a creşte  numărul de corigenţi sau repetenţi în anii terminali, dar acest lucru nu poate fi prezumat până când nu facem o verificare, situaţia şcolar nu este închisă în SIIR (Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România- n.r.) pentru că există nişte etape până a finalul  oficial al anului şcolar, după ce vom avea rezultatele finale, situaţia încheiată la nivelul ţării, vom face această analiză şi, în cazul în care vom avea discrepanţe majore, vom demara şi noi propriile măsuri, pentru că este normal să ne punem această întrebare”, a explicat, la rândul său, ministrul Educaţiei, Ligia Deca.
Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: