Prima scădere a vânzărilor Dacia la nivel global pe 2024. Spring, „piatra de moară”, are o cădere majoră

Sursa foto: dacia.ro

Rezultatele vânzărilor Renault Group, pentru primele cinci luni ale acestui an, arată o scădere mică, dar importantă pentru marca Dacia, la nivelul tuturor piețelor pe care este prezentă, atât în UE, cât și în nordul Africii, Turcia și alte țări din regiune, relevă datele Profit.ro.

Dacia a vândut 52.200 autovehicule în luna mai, la nivel global, cifrele companiei fiind mai mici cu aproape 3.500 unități față de cele de anul trecut, în perioada similară, respectiv 6 procente scădere pentru marca românească.

Motivele au la bază declinul din Europa al modelului Spring, afectat puternic de eliminarea subvențiilor în Germania și Franța, precum și de înjumătățirea acestora în cadrul Programului Rabla.

Cu circa 1.000 de unități vândute, Spring are o scădere majoră, de 75%, ceea ce înseamnă că, înainte de lansarea face-liftului, modelul a ajuns deja la cote minime.

Jogger a înregistrat și el o mică scădere, de circa 5 procente, iar Sandero a avut o lună mai slabă, care i-a adus circa 10% scădere și pierderea locului 1 în vânzările europene.

După cinci luni, Dacia are 287.500 vehicule vândute și mai păstrează un avans minim, de puțin peste două procente, față de intervalul ianuarie – mai din 2023.

Spring este piatra care a tras în jos rezultatele de până acum: cu circa 10.000 de unități vândute în primele cinci luni ale anului, modelul are în acest an mai mult de 50% declin al vânzărilor, fiind evident impactul pe care l-a avut pierderea subvențiilor, suprapusă pe creșterea de prețuri aplicată de companie în ultimii trei ani.

În același timp, schimbarea de generații la Duster a început să fie resimțită, chiar dacă cererea pentru Duster 2 a fost mare până în ultima clipă. Chiar dacă a depășit 70.000 de unități vândute în primele luni ale anului, SUV-ul a pierdut circa 2 procente față de 2023, ceea ce s-a adăugat la minusul raportat de marcă. Sandero este modelul care echilibrează deocamdată cifrele Dacia, având aproximativ 140.000 de unități vândute în primele cinci luni ale anului, cu o creștere bună, de 17 procente.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: