VIDEO Pilot Tarom: Există promisiuni de mărire a salariului personalului navigant, dar nu a fost nimic aprobat încă

Protestele angajaților TAROM au avut drept urmare încheierea unei înțelegeri în care sunt incluse câteva promisiuni, una dintre acestea fiind cea de mărire a salariilor personalului navigant și însoțitor.

„Nefiind membru de sindicat, neparticipând la negocieri, din informațiile pe care le-am primit, s-au cerut 1.500 de euro (în plus) la salariu. Din câte am înțeles din declarația purtătorului de cuvânt, această cerere nu s-a aprobat, nu este nimic scris. Directorul general ar fi cerut, pe surse am aflat, 24 de ore termen de gândire, de calcul, ș.a.m.d. Acei 1500 nu s-ar da acum și s-ar da în trei tranșe, prima tranșă în octombrie de 500 de euro și următoarele două numai în condiția în care la anul se va îndeplini, se va face… adică deja este același sistem de manipulare și de amenințare. (…) Nu pot să spun despre colegii mei ce vor face. Eu știu doar ce pot face eu. Am fost internat pentru că am mâncat o mâncare alterată în avion”, a afirmat Cezar Osiceanu, pilot Tarom.

Legat de faptul că nu este prima dată când sunt semnalate nereguli la TAROM, invitatul amintește de sinteza raportului Curții de Conturi și a Corpului de control al primului ministru.

„Acestea precizează niște lucruri absolut incredibile. Vă citez, de exemplu, dintr-unul care spune la capitolul management, că managerii se pare că nu au înțeles că sarcina lor este de a face profit. (…) Adică noi avem următoare problemă: dumneavoastră aveți o afacere și aveți un director, l-ați adus…de unde l-ați adus, nu contează. Și el vine la dumneavoastră și zice: profitul pentru anul viitor constă într-o pierdere de -35%. Păi, nu-l dați pe ușă afară?”, arată Cezar Osiceanu.

La întrebarea dacă piloții dorm în timpul zborului, acesta explică în ce condiții se poate întâmpla acest lucru.

„Un pasager se duce până la destinație, însă pilotul trebuie să și aducă în avionul înapoi. Noi lucrăm, nu după programul biologic, de la 9 la 17… Deci avem un program ca la lăutari,  noaptea – vesel, ziua – trist… Și atunci, faptul că la bord sunt condiții improprii vieții, adică  făcute cât să supraviețuiești un număr de ore, să reziști acolo. Dar își spune efectul asupra organismului oboseala, ziua, noaptea, efectul aparatelor care nu au ca la calculatoarele acestea pe care le folosiți și dumneavoastră, acel ecran protejat care nu obosește ochii ș.a.m.d. Gândiți-vă că un pilot se uită pe cele două display-uri, unul de navigație și unul de zbor, care adună în total vreo 362 de informații care se modifică permanent. Și ochiul uman trebuie să reacționeze întâi că s-a schimbat ceva, după care trebuie să și înregistreze creierul dacă e importantă schimbarea sau nu, și atunci apare acest fenomen d oboseală și în anumite cazuri este permis, în anumite situații, când sunt echipaje din acestea cu doi piloți sau trei piloți, ca unul dintre ei să se retragă din cabină și să stea o perioadă să se odihnească. Deci e posibil, da, dar nu la manșă”, a explicat invitatul.

 

 

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: