Ce minciuni spunea Mircea Geoană în campania din 2009: „80 de milioane de români”

Mircea Geoană, sursa foto: Facebook

Mircea Geoană s-a remarcat pe scena politică din România mai mult prin greșelile făcute decât prin rezultatele obținute. De fiecare dată când a participat la un vot popular direct acesta a pierdut: în 2004 a pierdut alegerile pentru Primăria București, iar în 2009 a pierdut alegerile prezidențiale. În ambele cazuri a fost învins de Traian Băsescu.

Mircea Geoană are o mare problemă cu cucerirea maselor de votanți. Pentru a recupera acest dezavantaj, apelează de multe ori la minciuni care sunt imediat demontate. În 2009, Mircea Geoană a comis mai multe greșeli în campania electorală și i-a mințit pe români fără nicio ezitare.

„Să dăm de mâncare la 80 de milioane de români”

În 2009, Geoană era într-o campanie pentru a strânge voturi și a vorbit cu fermierii români. Acesta a promis că mâncarea românească va ajunge la „80 de milioane de români”, deși țara noastră nu a avut niciodată o populație atât de mare. Pe lângă asta, Geoană promitea că produsele românești vor ajunge în supermarketurile din Germania, deși competiția de pe piața internațională era una acerbă. România nu avea niciun lanț de supermarketuri importante, pentru a putea exporta produsele românești.

„Ca președinte, împreună cu guvernul pe care am să-l instalez până la Crăciun, vom da agriculturii locul de forță în economia românească, pentru că știm să facem agricultură, știm să dăm de mâncare la 80 de milioane de români și vreau mâncare românească pe masa românilor și mâncare românească în supermarketuri în Germania, nu invers cum se întâmplă acum”, declara Geoană, în 2009.

Fermierii și producătorii români care cunoșteau toate probleme din agricultură cu siguranță nu au crezut astfel de promisiuni rupte de realitate. Și toată lumea s-a întrebat unde sunt cei 80 de milioane de români despre care vorbea fostul candidat PSD.

25.000 de euro pentru românii care se întorc în țară

Mircea Geoană a încercat, în 2009, să-și cumpere electoratul cu mai multe promisiuni. Probabil cea mai mare a fost aceea că va da 25.000 de euro fiecărui român care se va întoarce în țară și își va deschide o afacere. Același lucru l-a făcut și în 2008, când la Milano le promiteau românilor din diaspora 20.000 de euro dacă se întorceau acasă.

În acea perioadă, România traversa cea mai gravă criză economică, dar asta nu-l împiedica pe Geoană să arunce banii statului pe pomeni electorale.

Minciuna lui Mircea Geoană a fost imediat demontată de românii din străinătate, care au precizat că nu au primit nici banii, nici alte ajutoare pentru a-și deschide afaceri în România.

„El a promis în campania electorală 25.000 de euro pentru fiecare român întors din străinătate, dar și subvenționarea unor credite pentru deschiderea unei afaceri. Nimic din toate acestea nu s-a împlinit, iar partidului domnului Geoană este la guvernare”, a declarat un român din Italia, în 2009.

Prin urmare, Mircea Geoană nu a făcut decât să atragă furia românilor din străinătate, care au înțeles că fostul lider PSD își bătea joc de ei.

Bursa, pe mâna lui SOV

Marea idee economică a lui Mircea Geoană, în 2009, era aceea ca economia românească să depindă mai mult de bursă. Cu alte cuvinte, voia să joace viitorul economiei pe bursă. Dar dintr-un interviu aflăm că voia să lase bursa pe mâna lui Sorin Ovidiu Vântu, condamnat la închisoare tocmai pentru delapidare și alte infracțiuni economice. SOV era unul dintre cei mai mari susținători ai campaniei lui Mircea Geoană, în 2009.

„Consider că dezvoltarea bursei şi sprijinirea strategică a bursei reprezintă o alternativă la finanţarea economiei românești”, spunea Geoană în 2009.

„Am vorbit cu Vântu despre sistemul financiar-bancar din România, despre modul în care putem găsi resurse inclusiv pe piața de capital pentru a putea să capitalizăm economia românească”, preciza Mircea Geoană, după primul tur al alegerilor prezidențiale din 2009.

Candidatul PSD insista că nu-i plăcea Sorin Ovidiu Vântu, însă spunea că ar fi competent „într-o zonă profesională unde, până una-alta, se pare că se pricepe”. În realitate, SOV se pricepea la delapidare, spălare de bani, evaziune fiscală și alte infracțiuni economice. Și de această dată, Mircea Geoană a fost prins cu minciuna, după ce a refuzat inițial să recunoască prietenia cu Sorin Ovidiu Vântu.

Autor

  • Marius Constantin

    Marius Constantin, editorialist PS News. Marius Constantin are o experiență de 8 ani în presă, consultanță politică și marketing, în România și Italia.

    View all posts

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: