Cum demonstrează Elena Lasconi că nu merită să fie președinte: petreceri și mănăstiri

Sursa foto: Elena Lasconi

Elena Lasconi este primul politician care și-a anunțat candidatura la alegerile prezidențiale și după aproape două luni de la acel anunț nu a prezentat niciun proiect și nu a vorbit deloc despre problemele românilor. Când România se confruntă cu numeroase petreceri, Lasconi nu pierde nicio petrecere de noapte, iar ziua o vedem pe la mănăstiri.

Pe 29 iunie, Elena Lasconi a fost desemnată oficial de USR candidata partidului la alegerile prezidențiale. Aceasta a preluat un partid prăbușit la alegerile locale și europarlamentare, dar de două luni nu a schimbat nimic din această prăbușire profundă a partidului. Niciun lider din teritoriu nu a fost schimbat. Vinovații pentru dezastrul de la alegerile de pe 9 iunie au fost considerați cei din Biroul Național, iar unii dintre ei, precum Năsui, își continuă mandatele și cu Lasconi.

Petrecerile lui Lasconi

În tot acest context complicat pentru USR, Elena Lasconi crede că va ajuta partidul dacă participă la petreceri. Candidata USR a participat la festivalul Untold, organizat la Cluj, unde s-a comportat ca un entertainer, nu ca un politician. Lasconi a dansat și s-a fotografiat cu oamenii, sperând că va strânge câteva voturi.

În același timp, Lasconi se consideră o persoană foarte religioasă, mereu cu icoanele în brațe, dar promovează festivaluri care fac exces de alcool și droguri. Motiv pentru care a fost criticată de susținătorii săi pe Facebook.

Câteva zile mai târziu, Lasconi a mers la petreceri și în Vama Veche, pentru a continua să danseze. Iarăși comportamentul nocturn al liderului USR este contrar valorilor promovate de Biserica Ortodoxă, pe care Lasconi o îmbrățișează cu fiecare ocazie.

Noaptea la petreceri, ziua la biserică

În timp ce noaptea petrece până la răsărit, ziua face turul bisericilor, sperând că-i va amăgi pe creștini. Ceea ce nu pare să înțeleagă Lasconi e că cele două comportamente nu funcționează simultan. Doar în luna august a avut 3 mesaje pe Facebook în care a făcut referire la religia cetățenilor.

În weekend, Lasconi a mers inclusiv la o mănăstire din România, pentru a se îmbrățișa cu credincioșii. Această participare la mănăstire a devenit mesaj electoral pentru Lasconi, care a decis să politizeze o simplă sărbătoare românească. Lasconi plătește până la 2.000 de lei pe Facebook pentru a-și promova mesajul religios în mediul online.

Elena Lasconi calcă pe urmele Dianei Șoșoacă, care în Parlamentul European a mers cu icoana în mână. În trecut, Lasconi a chemat un preot în biroul său de la primărie pentru a sfinți locul. Când e vorba de exploatarea simbolurilor religioase, cele două nu sunt diferite și fac totul pentru a atrage atenția.

Cu aceste participări la slujbele religioase, Lasconi riscă să dezamăgească mai ales aripa progresistă din USR, care vrea un stat laic și susține comunitatea LGBTQ. Cum se va poziționa Lasconi atunci când BOR se va opune legalizării căsătoriilor între persoanele de același sex: de partea bisericii sau de partea LGBTQ?

CITEȘTE ȘI: Ce au în comun USR, AUR și Diana Șoșoacă: populismul cu icoane, noul mesaj politic

Zero proiecte, zero opoziție

Elena Lasconi e un primar discret dintr-un mic oraș din România, unde nu a avut rezultate importante. Aceasta nu a deținut alte funcții politice și nu are nicio experiență în politica externă. Lasconi ar vrea ca Armata Română să doboare rachetele și dronele Rusiei din Ucraina, ceea ce ar însemna că România ar ataca direct Rusia.

Candidata USR nu a prezent niciun program electoral pentru România. În afară de dorința unui război cu Rusia, nimeni nu știe ce își dorește Lasconi sau care este proiectul ei pentru România.

Nici USR nu se descurcă mai bine în opoziție. După alegerile de pe 9 iunie, USR a dispărut complet de pe scena politică. Partidul condus de Lasconi nu are nicio inițiativă politică, niciun proiect important, nu reușește nici măcar să critice puternic deciziile Guvernului. USR a ajuns un partid lipsit de glas și forță, care nu mai convinge pe nimeni.

Lasconi nu a decis nici cu cine vrea să lupte pentru a intra în turul doi și repetă aceeași greșeală făcută de Dan Barna în 2019. Elena Lasconi se ceartă pe Facebook cu Klaus Iohannis, deși acesta este un președinte la final de mandat și nu va mai candida în acest an.

În ultima lună, Lasconi a avut doar 6 mesaje prin care a atacat actuala coaliție de guvernare. Cele mai multe au fost la adresa lui Marcel Ciolacu. Lasconi a vorbit inclusiv despre sistemul de sănătate, deși Vlad Voiculescu este membru USR și urmărit penal pentru achiziția de vaccinuri din pandemie. USR-iștii și-au pierdut de mult timp credibilitatea atunci când vine vorba de sistemul de sănătate.

Lasconi, „doar pentru unii”

De două luni, Lasconi nu a fost capabilă nici măcar să-și facă un site de campanie electorală și are în continuare site-ul „elenalasconiprimar.ro”.

Lasconi și-a pregătit un slogan electoral foarte greșit, iar grafica este făcută contrar a ceea ce vrea să transmită. USR a publicat pe Facebook o fotografie cu Lasconi și următorul mesaj:

„Pentru toți, nu

doar pentru unii!”

Din grafica folosită de USR pentru acest mesaj se înțelege că Lasconi NU va fi un președinte pentru toți, ci doar pentru unii. Este un slogan chiar mai slab decât cel folosit în 2019 de Dan Barna, care ne spunea că e „fericit în România”. Laconi se lansează cu o mare greșeală politică, demonstrând că nu înțelege puterea sloganului din campania electorală. Un slogan care nu are niciun verb și nu transmite nicio acțiune, ceea ce îl face oricum foarte slab și inutil pentru votanți.

Sursa foto: USR Facebook

După 2 luni de la intrarea în campanie electorală, Elena Lasconi nu prezintă niciun motiv pentru care ar trebui să fie votată, ci doar demonstrează că nu are calitățile pentru a fi președintele României. În timp ce românii se confruntă cu numeroase crize și probleme, Elena Lasconi o ține numai în petreceri și mai publică uneori mesaje religioase.

Autor

  • Marius Constantin

    Marius Constantin, editorialist PS News. Marius Constantin are o experiență de 8 ani în presă, consultanță politică și marketing, în România și Italia.

    View all posts

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: