Partidele de extremă dreaptă germane folosesc tot mai mult AI pentru a influența alegerile

Sursă foto: Freepik

Partidele politice folosesc inteligența artificială pentru a crea realități alternative cu un conținut emoțional menite să încânte privitorul sau să-l sperie cu scenarii înfricoșătoare. DW Fact Check scrie cum influențează acest lucru oamenii.

O înregistrare video arată un bărbat blond, cu ochi albaștri, în cămașă albă, care își verifică buletinul de vot. O altă scenă din același videoclip arată un grup de femei cu voal care merg pe stradă.

Acest videoclip a fost publicat pe contul X al partidului de extremă dreapta AfD în landul Brandenburg din estul Germaniei, înaintea alegerilor de stat. Un videoclip similar a fost vizionat de aproape 900.000 de ori. Aceste videoclipuri încearcă să facă apel la emoțiile oamenilor, prezentând un viitor înfricoșător și oferind soluții simple. Niciun conținut nu este real – videoclipurile au fost create cu ajutorul inteligenței artificiale (AI).

Acest conținut poate fi produs rapid și este ieftin. În comparație cu alte videoclipuri cu AI mai elaborate, este destul de ușor de observat că acestea sunt false. Dar dacă așa stau lucrurile, de ce sunt ele create? DW Fact Check a analizat acest fenomen.

În comparație cu deepfakes, care imită vocile, gesturile și mișcările atât de bine încât pot fi confundate cu cele reale, aceste softfakes nu încearcă să ascundă faptul că sunt generate de calculator.

„Softfakes” în campaniile electorale

Astfel de softfakes sunt din ce în ce mai des utilizate în campaniile electorale politice. Maximilian Krah, pe atunci candidatul principal al AfD la alegerile europene, a postat o cantitate masivă de imagini cu inteligență artificială pe contul său TikTok.

Chipurile nenaturale sunt un indiciu – niciunul dintre oamenii prezentați nu este real.

În Franța, partidele politice au creat, de asemenea, imagini cu inteligență artificială înaintea alegerilor europene și prezidențiale, menite să stârnească emoții.

Un studiu care a analizat conturile de social media ale tuturor partidelor franceze în timpul campaniilor electorale a constatat că partidele de extremă-dreapta au fost deosebit de predispuse la utilizarea acestor softfakes. Nici măcar o singură imagine nu a fost etichetată ca fiind generată de AI, deși toate partidele au fost de acord cu acest lucru într-un cod de conduită înainte de alegerile pentru Parlamentul European.

Acestea trebuiau „să se abțină de la producerea, utilizarea sau diseminarea de conținut înșelător”. Conținutul generat de inteligența artificială este menționat în mod explicit în codul de conduită. Cu toate acestea, partide precum Patrioții, Reuniunea Națională și Recucerirea au utilizat pe scară largă astfel de conținut.

Aceste tipuri de imagini au apărut și înainte de alegerile prezidențiale din SUA din 2024. Fostul președinte american Donald Trump a postat o fotografie cu o femeie care era menită să o înfățișeze pe vicepreședinta SUA Kamala Harris adresându-se unui grup de oameni în uniformă în stil comunist – o mișcare pentru a susține că Harris este de fapt comunistă.

Problema unui astfel de conținut merge dincolo de dezinformare și distribuirea de știri false. Acestea creează realități alternative. Versiunile artificiale ale realității sunt prezentate ca fiind mai reale decât realitatea însăși.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: