Vineri, 15 noiembrie, începând cu ora 09:00, la Platinum Business & Convention Center din București, România, în cadrul programului „Export Missions”, 56 de companii din Republica Moldova au explorat oportunități de extindere și export în patru sectoare principale: fructe, produse alimentare, mobilă, și băuturi alcoolice și nealcoolice. PS News a stat de vorbă cu Denis Vornices, reprezentantul companiei Agrodenidan, o companie agricolă specializată mai mult de 20 de ani în producerea fructelor de calitate înaltă, care ne-a povestit că din totalul produselor pe care le exportă, 80% ajung în țara noastră.
„Românii iubesc merele moldovenești”
„Suntem a doua oară la această expoziție. Prima dată când am fost nu știam precis cum va fi totul, dar este destul de bine organizat. Putem sta cu fiecare cumpărător în parte, discutăm, ofertăm toate aceste lucruri. Dar anul acesta văd că sunt mai mulți cumpărători cointeresați să colaboreze cu Republica Moldova. Pot să spun că Agrodenidan exportă 20% în Uniunea Europeană și 80% în România. Românii iubesc merele moldovenești.
Noi exportăm mai mult mere. Din Uniunea Europeană lucrăm mai mult cu Germania, Suedia, Norvegia, Lituania și România. Dar exportăm și în Orientul Mijlociu, mai mult țările arabe. Pot să spun că anual, exportăm undeva la 3.500 de tone. Ne propunem în continuare să ne dezvoltăm, să facem diferite tipuri de ambalaje, ceva nou pe piață. Vreau să fim în permanentă creștere. Obiectivul nostru este să lucrăm cu toate piețele din România, să fim clienți potențiali și de încredere”, a declarat Denis Vornices, în exclusivitate pentru PS News.
Agrodenidan din satul Cotiujeni, raionul Briceni a fost una dintre primele în Moldova care a optat pentru înființarea livezilor în sistem superintensiv. În prezent, compania Agrodenidan gestionează 55 de hectare de livezi de măr și opt hectare de cireș. Compania
Despre Export Missions 2024
Programul „Export Missions” are ca obiectiv sprijinirea companiilor locale în extinderea pe piețele internaționale, facilitarea dezvoltării de parteneriate strategice prin sesiuni B2B, precum și încheierea de contracte ce vor contribui la creșterea exporturilor.
Implementat de Agenția de Investiții, în parteneriat cu Unitatea de Implementare a Proiectului Băncii Mondiale de Ameliorare a Competitivității (UIPAC), programul își propune să deschidă noi perspective pentru exportatorii din Republica Moldova.
„Evenimentul este la a treia ediție. Avem companii noi care vin în în România să cunoască potențiali parteneri pe piața din România. Avem o agendă destul de intensă și încercăm să acoperim cât mai multe segmente pentru o bună colaborare între partenerii din Republica Moldova și colegii din România”, a afirmat Andrei Crigan, președintele Camerei de Comerț și Industrie a R. Moldova, în cadrul emisiunii Puterea Știrilor.
Este vorba despre un proiect care reunește exportatori și producători din Republica Moldova și importatori, distribuitori, lanțuri de retail din România. Evenimentul este organizat de cele două Camere de comerț, din România și R. Moldova, la inițiativa Agenției de Investiții din țara vecină.
„Discuțiile sunt productive, bine direcționate, iar experiența anului trecut arată că cele mai multe contracte și vânzări au loc la câteva luni de la aceste întâlniri. De exemplu, În primele trei luni, primele exporturi au început să se întâmple la nivel de sute de mii de euro, după care au urmat milioane de euro. Vor fi prezenți peste 100 de reprezentanți ai companiilor din Republica Moldova și așteptăm la fel de mulți reprezentanți ai partenerilor din România. Cu alte cuvinte este un record, am reușit să creăm acest interes și sper să fie un câștig pentru ambele maluri ale Prutului”, a mai spus Andrei Crigan, în studioul Puterea Știrilor.
Autor
-
Redactor-șef PS News, coordonează echipa de jurnaliști ai PS News din 2017. Are o experiență de peste 8 ani în presa online. Înainte de a intra în presă, a ocupat poziția de consilier parlamentar pentru 2 ani, în perioada 2013-2015. În aceeași perioadă a făcut parte din echipa de specialiști digitali ai unei mari corporații din Statele Unite ale Americii - Lotus Interworks. Este absolventă a Facultății de Științe Politice a Universității București și a unui master de Relații Internaționale și Studii Europene la aceeași facultate. Ulterior, a urmat și cursuri de prezentator TV la Academia „Studiourile Buftea”.
View all posts
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News