George Simion a transformat AUR într-un business profitabil pentru toți prietenii săi. Firme controlate de prietenii lui George Simion au reușit să strângă zeci de milioane de lei de când AUR a intrat în politică. Banii cetățenilor sunt direcționați de George Simion către aceste firme, care contribuie la propaganda electorală.
2019, prietena lui George Simion își deschide firmă
În 2019, George Simion a candidat pentru prima dată la alegeri. Acesta a fost independent la alegerile europarlamentare și voia un fotoliu la Bruxelles, deși în prezent critică instituțiile UE.
În același an, Doina Grosu, colega lui Simion de la protestele unioniste, și-a deschis firma DGI Multimedia Design. Doina Grosu a făcut parte din „Acțiunea 2012” (platforma lui Simion pentru protestele unioniste) încă de la începuturi, ajungând să controleze platforma în Iași.
Doina Grosu a fost căsătorită cu Marius Benchea, și el membru în „Acțiunea 2012”. Benchea este mai celebru pentru funcția de președinte al filialei PSD Gheorgheni și pentru faptul că ar strânge bani pentru niște ambulanțe fictive, după cum relatează presa locală din Iași.
Doina Grosu, propagandista-șefă din AUR
După ce George Simion și alte persoane au înființat partidul AUR, Doina Grosu a devenit propagandista-șefă din partid. Doina Grosu și-a construit o rețea de site-uri care promovează mesajele politicienilor din AUR și, mai ales, coordonează campaniile electorale ale partidului.
În campaniile din 2020, Doina Grosu a coordonat organizația AUR Teleorman, dar a și câștigat primii banii de la Autoritatea Electorală Permanentă (AEP). Grose se declară jurnalistă și controlează mai multe site-uri de stiri, folosite doar pentru interesele AUR.
Firma DGI Multimedia Design a avut profituri record după ce AUR a apărut pe scena politică. Doina Grosu a preluat tot mecanismul de propagandă din partid, iar în 2020 a facturat 180.000 de lei pentru campaniile AUR în online. Banii au fost decontați de AEP pentru că reprezentau cheltuieli electorale.
După ce AUR a intrat în Parlament, DGI Multimedia Design a obținut un contract de 10.000 de euro lunar pentru a promova parlamentarii partidului condus de George Simion.
„Da, scriem pe aceste site-uri despre parlamentarii AUR, conform contractelor declarate la Parlamentul României. În acest sens, valoarea totală este de aproximativ 10.000 de euro lunar, din care aproximativ 1000 de euro reprezintă total cheltuieli distribuție pe rețelele de socializare. Compania deține mai multe portaluri online cu activitate de media, dar aceasta nu e legată de promovarea politică”, a declarat Doina Grosu.
În 2020, firma DGI Multimedia Design, controlată de Grosu, a declarat o cifră de afaceri de 217.817 lei și un profit net de 151.681 lei, cu doar un singur angajat. În anii următori, cifra de afaceri a companiei a continuat să crească: în 2021 a ajuns la 791.993 lei cifră de afaceri, în 2022 la 580.411 lei, iar în 2023 a încasat 1,2 milioane de lei.
În 2019, înainte ca AUR să intre în Parlament, firma Doinei Grosu avea o cifră de afaceri de doar 11.750 de lei. După ce George Simion s-a abonat la banii statului, Grosu a devenit milionară. În doar 4 ani, cifra de afaceri a firmei controlate de Grosu a crescut de peste 100 de ori cu banii cetățenilor.
2024, zeci de milioane pentru Doina Grosu
În 2024 sunt 4 campanii electorale, iar acest lucru nu e decât motiv de bucurie pentru Doina Grosu. Doar pentru campania de la alegerile europarlamentare, George Simion a direcționat către firma prietenei sale aproape 10 milioane de lei.
Toți candidații AUR erau nevoiți să colaboreze cu firma deținută de Doina Grosu pentru a-și face campanie electorală. Aceasta s-a ocupat de producția de spot-uri publicitare, panouri, afișe, reclame online, articole online și toate celelalte materiale.
„Sută la sută doamna Grosu este unul din oamenii lui Simion și Lulea. Și mie când am dorit să-mi fac campanie pentru europarlamentare mi-au spus să iau legătura cu această companie a doamnei Grosu pentru a-mi face materialele publcitare”, a declarat un membru AUR, pentru newsweek.ro.
Doar pentru spot-urile publicitare distribuite de DGI Multimedia Design la diferite televiziuni, partidul AUR a plătit 9,15 milioane lei, potrivit documentelor AEP. Aceste cheltuieli sunt doar pentru campania pentru alegerile europarlamentare. Plățile s-au făcut prin intermediul firmei DGI Multimedia Design, care la rândul ei va opri o parte din acești bani. DGI Multimedia Design SRL s-a ocupat de difuzarea a sute de materiale de propagandă electorală pe toate posturile TV. Partidul AUR a plătit milioane de euro pentru publicitatea la diferite televiziuni, iar intermediarul a fost mereu DGI Multimedia Design.
DGI Multimedia Design s-a ocupat și de distribuția de bannere online pe diferite site-uri. Doar un singur advertorial online avea un preț de 750 de euro, iar partidul AUR a avut sute de astfel de materiale. Nici partidul, nici firma controlată de prietena lui Simion nu au publicat toate datele referitoare la cheltuielile pentru campaniile din 2024. Dar este evident că cifra de afaceri a firmei controlate de Doina Grosu a continuat să crească și în 2024 cu banii cetățenilor.
George Simion a îmbogățit-o pe Doina Grosu cu banii pe care AEP îi decontează sau îi oferă partidelor sub formă de subvenție. Toți banii pe care Simion îi direcționează de la AUR către firma prietenei sale sunt banii statului. În 2021, Simion spunea că AUR nu se atinge de banii din subvenții, dar se pare că s-a răzgândit repede și i-a direcționat către firmele prietenei sale Doina Grosu.
„Noi AUR nu vrem să ne atingem de niciun leu din banii de la buget”, spunea Simion.
Soft-urile folosite de AUR pentru monitorizarea electoratului
Doina Grosu mai deține și firma Mediapres Unirea SRL, care în 2021 a primit de la AUR 16.000 de euro pentru „administrarea paginii partidului”. În 2022, aceeași firmă a mai primit alți 24.000 de la partidul condus de George Simion.
Prietena lui George Simion controlează o rețea de peste 20 de site-uri care distribuie propaganda partidului pentru a crește vizibilitatea mesajelor. De asemenea, George Simion a recunoscut că Doina Grosu se folosește și de soft-ul Nation Builder, care este un soft capabil să gestioneze contactele electoratului și să analizeze preferințele acestora.
„Este o unealtă pe care a folosit-o și Macron, și Trump, este folosită în campanii politice peste tot. Și USR la noi știu că folosește. Ține de „contact resources”. Cam de un an, din cauza GDPR, nu mai poți folosi așa mult pe Facebook, dar merge pentru browsere. Îți ordonează susținătorii pe localități, le dai sms-uri, le dai mesaje, newslettere. Este folosit și în marketing-ul comercial”, a declarat Simion, în 2020, despre soft-ul Nation Builder.
Autor
-
Marius Constantin, editorialist PS News. Marius Constantin are o experiență de 8 ani în presă, consultanță politică și marketing, în România și Italia.
View all posts
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News