Penultima săptămână de campanie pentru alegerile parlamentare aduce o schimbare la vârful clasamentului mențiunilor, PNL preluând prima poziție, urmat îndeaproape de PSD. Conform datelor furnizate de NewsVibe, platforma de monitorizare în timp real a conversațiilor online, PSD și AUR sunt partidele care au înregistrat scăderi în perioada analizată. În schimb, PNL și USR au crescut, în timp ce SOS România a stagnat, rămânând la o distanță considerabilă față de ceilalți actori din clasament, scrie informat.ro.
Cea mai consistentă creștere a fost înregistrată de numărul de mențiuni despre USR, cu aproximativ 21% mai multe decât în săptămâna precedentă.
Top 5 partide după vizibilitatea online
Partidul Național Liberal – 4.471 de mențiuni
Partidul Social Democrat – 4.359 de mențiuni
Uniunea Salvați România – 1.626 de mențiuni
Alianța pentru Unirea Românilor – 1.067 de mențiuni
SOS România – 157
Notă – au fost reținute în top doar mențiunile din sursele relevante online și social media (surse validate de platforma NewsVibe)
Similar ultimelor săptămâni, și acum se remarcă o similitudine a curbelor generate de mențiunile despre PNL, PSD și USR. Cei trei actori sunt implicați, mai ales prin candidații la președinția României, în cele mai vizibile schimburi de replici sau atacuri. Vârful din 18 noiembrie este generat, deopotrivă, de solicitările de demisie la adresa lui Marcel Ciolacu, formulate de mai mulți contracandidați, dar și de cele două emisiuni (Digi24 și Antena 3) care i-au avut drept protagoniști pe candidații la prezidențiale și, totodată, lideri de partide. Se observă faptul că partidele AUR sau SOS România sunt mult mai puțin prezente în aceste confruntări de campanie din ultimele zile.
Grafic NewsVibe. Comparație între numărul de mențiuni generate în surse de presă online și Facebook relevante, de către primele 5 partide ca intenție de vot pentru parlamentare, la nivelul ultimei săptămâni
Dacă raportăm impactul estimat al mențiunilor la numărul acestora, se remarcă o creștere semnificativă în cazul USR și AUR, în timp ce pentru PNL și PSD se observă o scădere. SOS România continuă să genereze un interes foarte redus.
Grafice NewsVibe. Ponderea numărului de mențiuni (stânga), respectiv impactului mențiunilor (dreapta) despre fiecare dintre partide din totalul cumulat de mențiuni despre toate cinci
Curba virtuală generată de impactul estimat al mențiunilor arată aceeași similitudine pentru PNL, PSD și USR, mai ales în ultimele zile aceasta fiind practic identică.
Grafic NewsVibe. Comparație la nivelul impactului generat în surse de presă online și Facebook relevante de mențiunile despre primele 5 partide ca intenție de vot pentru parlamentare, la nivelul ultimei săptămâni
Pe finalul intervalului analizat, s-a observat o creștere a numărului de mențiuni despre USR, PNL și PSD, în special în contextul în care Nicolae Ciucă și Elena Lasconi i-au cerut demisia lui Marcel Ciolacu în scandalul legat de zborul cu avionul privat. Creșterea pentru USR a fost amplificată și de participarea Elenei Lasconi la dezbaterea de la Digi24.
În cazul SOS România, mențiunile au crescut semnificativ după ce Diana Șoșoacă a solicitat anularea alegerilor prezidențiale, considerându-se nedreptățită de decizia Curții Constituționale privind candidatura sa, dar acest salt nu a influențat semnificativ nivelul general foarte redus al vizibilității partidului.
Grafic NewsVibe. Momente de creștere sau scădere accelerată a volumului mențiunilor despre primele 5 partide ca intenție de vot pentru parlamentare, la nivelul ultimei săptămâni, în surse de presă online și Facebook relevante.
Autor
-
Adrian Pavel, redactor PS News. Cu o experienţă de peste 10 ani în presă, Adrian Pavel se descrie ca fiind un împătimit al noutăţilor, practic dependent de ştiri. Încearcă de fiecare dată să fie la curent cu tot ceea ce se întâmplă în ţară şi în străinătate şi să ofere cele mai calde informaţii cititorilor. Este adeptul zicalei „Nimeni nu e sărac cu duhul, e doar mai puţin informat”.
View all posts
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News