Cele două momente electorale care au avut loc până acum în 2024, în iunie și noiembrie, au reprezentat principalele momente de mobilizare în comunicarea online a membrilor Parlamentului României în ultimul an, arată datele procesate și analizate cu ajutorul platformei de media intelligence NewsVibe. La finalul actualei legislaturi, analizând ritmul și impactul comunicării pe Facebook a parlamentarilor, constatăm că în ultimele 12 luni printre primii 5 parlamentari ca frecvență a producerii de conținut online se numără doi membri AUR (Ovidiu Florean și Călin Matieș), precum și un fost membru AUR (Mihai Lasca).
Cumulat, deputații și senatorii români activi pe Facebook au produs peste 100.000 de postări pe parcursul ultimelor 12 luni, cu un impact total estimat la 32 milioane de vizualizări.
Topul frecvenței comunicării pe Facebook este condus de trei parlamentari care au depășit cota de 1000 de postări în intervalul analizat – aceștia sunt Ovidiu Florean (AUR), Alexandru Muraru (PNL) și Daniel Ghiță (PPR – Patrioții Poporului Român), urmați la mică distanță de Călin Matieș (AUR) și Marcel Ciolacu (PSD).
Per total, în top 10 se regăsesc trei parlamentari de la PSD, câte doi de la AUR, PNL și PPR, plus un senator ales pe listele PNL, dar care acum activează în Partidul România în Acțiune (Liviu Brătescu).
De remarcat faptul că deputatul fost PSD Daniel Ghiță deține canalul de Facebook cu scorul de impact cel mai ridicat dintre toți membrii Parlamentului, conform calculelor NewsVibe, ocupanții locurilor următoare în acest clasament al impactului fiind Marcel Ciolacu și (la distanță) Nicolae Ciucă.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News