Ce vizibilitate și impact au avut candidații la Cotroceni în mediul online

sursa: facebook

Candidații la Cotroceni în spațiul online. Scor dublu al lui Călin Georgescu față de Elena Lasconi în privința vizibilității.

Rezultatele surprinzătoare ale turului întâi al alegerilor prezidențiale, soldat cu victoria independentului Călin Georgescu, a fost urmat de conversații majore în mediul online influent, dublându-i aproape vizibilitatea lui Georgescu față de contracandidata sa Elena Lasconi, potrivit platformei NewsVibe, care efectuează monitorizări online cu ajutorul inteligenței artificiale.

Revenire puternică a lui Călin Georgescu

După ce, săptămâna trecută, Elena Lasconi îl surclasase pe Călin Georgescu în ceea ce privește mențiunile în sursele relevante din online (2.000 de mențiuni pentru Lasconi față de puțin peste 200 pentru Georgescu), după rezultatele turului întâi al alegerilor prezidențiale, Călin Georgescu a inversat situația în favoarea sa, potrivit informat.ro.

Astfel, Georgescu a ieșit în evidență cu peste 13.000 de mențiuni, peste toate cele obținute împreună de cei mai vizibili trei candidați în săptămâna precedentă turului unu. În acelați interval de timp, candidata USR a obținut aproximativ 7.000 de mențiuni în sursele relevante din online.

În privința vizibilității online, Călin Georgescu se află în frunte (în creștere, cu 13.536 mențiuni), urmat de Elena Lasconi (6.955 de mențiuni, în creștere). Potrivit sursei citate, topul a reținut doar mențiunile din surse din online și social media relevante, care au fost validate de NewsVibe.

Evoluție paralelă a vizibilității

Evoluția comparativă a dimensiunii mențiunilor arată că vizibilitatea lui Georgescu și Lasconi arată una paralelă în ce privește vizibilitatea, în primele două zile după primul tur de scrutin, ulterior Georgescu beneficiind de o mai mare atenție din partea surselor online.

La 25 noiembrie, momentul de maxim impact, după ziua scrutinului, atât Călin Georgescu cât și Elena Lasconi au avut aproximativ 15 milioane de vizualizări estimate. Candidatul independent a beneficiat ulterior de o mai mare atenție a surselor online, săptămâna trecută, în timp ce interesul pentru candidata USR a scăzut, după ziua de marți. NewsVibe a creat un motor de analiză concurențială pentru a evalua forța acestor candidați de a pătrunde în spațiul online, raportată în mod direct la contracandidații lor.

Termeni asociați asemănători pentru ambii candidați

Din punctul de vedere al nivelului de public estimat atins cu respectivele mențiuni, Călin Georgescu și-a surclasat cu doar 55% adversara politică, cu toate că Georgescu a avut un scor dublu în ceea ce privește numărul de mențiuni. Aceasta se explică prin faptul că Lasconi, cu toate că a fost menționată mai puțin, mențiunile au fost în special în rândul surselor cu impact mare, din punct de vedere al vizualizărilor estimate.

Echipa NewsVibe notează că rezultatele dominante ale lui Călin Georgescu în ce privește cifrele de impact se regăsesc în aceleași proporții și în cele ale sondajelor de opinie pentru turul al doilea. Se mai poate observa că pentru ambii candidați la Cotroceni au fost asociați termeni și concepte asemănătoare, precum „candidat”„președinte” „România” sau „PSD”„USR”„NATO”„George Simion”.

În ceea ce-l privește pe Călin Georgescu, în conversațiile online s-au evidențiat entități precum „Rusia” sau „soția”, la care s-au făcut referiri în forță, în contextul unor controverse despre Georgescu. În ce o privește pe Elena Lasconi, au apărut mai des termeni cu referire la actori politici, cu ar fi în primul rând „Ilie Bolojan”„PNL” și, în mai mică măsură „Nicolae Ciucă”, în contextul mențiunilor proprii.

Pentru mai multe informații citiți AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și:

Media PNL