VIDEO Conducerea TikTok, audiată în PE. Compania se spală pe mâini de răspunderea legată de alegerile din România

Comisia pentru Piaţa Internă şi Protecţia Consumatorului din Parlamentul European a audiat marți reprezentanți ai companiei TikTok cu privire la modul în care compania aplică regulile digitale ale UE, în contextul alegerilor desfăşurate recent în Europa. 

În contextul alegerilor aflate în desfăşurare în România, Comisia Europeană a adresat întrebări referitoare la procesul companiei TikTok de gestiune a riscului în ceea ce priveşte manipularea informaţiei, sistemul de recomandare (ce oferă utilizatorului sugestii pentru articolele cele mai relevante) şi accesul terţilor la date.

„Vreau să clarific că toți candidații în alegerile prezidențiale din România au fost etichetați în sistemul nostru, astfel că nu au fost diferențe între cei independenți și cei dintr-un partid și toți au avut aceleași restricții.

Vreau să clarific și că cele trei rețele pe care le-am menținut – prima pe care am oprit-o în septembrie, cu 299.000 de urmăritori, era în favoarea AUR, investigația la rețeaua de conturi din octombrie era pentru candidatul independent Mircea Geoană, și, într-un final, ultima rețea era pentru Călin Georgescu.

În general, legat de integritatea alegerilor, e esențial să protejăm integritatea platformei și, așa cum a menționat și Caroline, nu permite dezinformări, conținut de tip AI pentru alegeri, îl detectăm automat, avem o politică veche prin care cerem utilizatorilor să clarifice situația conținutului lor, așa că dacă e ceva ce poate fi înșelător urmărim și acolo cu atenție. Vrem să ne împuternicim utilizatorii și să ia deciziile corecte și să urmărească cu atenție conținutul pe care-l consumă”, a spus reprezentanta TikTok.

Reprezentanții companiei au mai susținut că, din septembrie până în prezent, rețeaua de socializare a închis 66.000 de conturi false în legătură cu procesul electoral din România.

De asemenea, Brie Pegum, Global Head of Product for Authenticity & Transparency de la TikTok, a afirmat că a fost destructurată săptămâna trecută o rețea de 78 de conturi, care țintea publicul român. Ea a mai precizat că, în mod similar, a fost destructurată a rețea de 22 de conturi în luna septembrie.

„Între septembrie și momentul de ieri am înlăturat 66 de mii de conturi false și mulți urmăritori falși. Sunt, de asemenea, și canale false care se dau drept personaje politice. Am blocat 260 de mii de spam-uri și ne străduim neîncetat să prevenim dezinformarea și să avem un comportament cât mai autentic. În septembrie am descoperit o rețea de 22 de conturi care țintea publicul român, pe care am destructurat-o.

Am mai destructurat și 7 recidiviști și o altă platformă cu 78 de conturi săptămâna trecută, care încerca să țintească publicul român. Rezultatul acțiunii de vineri a venit după o anchetă pe care noi am făcut-o. Am verificat și un alt candidat. Singura rețea care îl promova, de fapt, pe Călin Georgescu era o rețea mică, cu 17.000 de followeri”, a explicat Pegum.

Caroline Greer, Public Policy Director la Tik Tok, a spus la rândul său că platforma „nu permite publicitate politică, dar aici este vorba despre conținutul care este declarat ca atare”.

„Dacă un influencer acceptă să fie plătit pentru a promova conținut politic, atunci încalcă regulile noastre”, a declarat Greer.

„Am discutat cu autoritățile române în lunile premergătoare alegerilor. Am avut întâlniri inclusiv cu Autoritatea Electorală, chiar și cu partidele politice. Am primit la sediul nostru de la Dublin inclusiv o delegație a Guvernului român. Am fost în dialog cu autoritățile și continuăm să fim”, a mai afirmat ea.

Reprezentanta TikTok a mai susținut că toți candidații la alegerile prezidențiale din România au fost „etichetați ca atare” de către TikTok.

„Nu am făcut o diferență între cei cu partid și cei fără partid. Toți sunt supuși acelorași restricții. În octombrie am primit o cerere pentru investigarea unui candidat independent, Mircea Geoană. Apoi am avut și pentru candidatul Georgescu o solicitare pentru un cont cu 17 mii de followeri”

Autor

  • Cu o experiență de peste 20 ani în presă, Dana Musceleanu vine în redacția PS News după aproape 4 ani ca editor coordonator la site-ul Antena 3 și alti 3,5 ani ca senior editor la site-ul B1 TV. Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, a debutat pe clasicul print, iar apoi a făcut pasul spre online. "A scrie pentru mine e sinonim cu a fi. Mă bucur să îmi să îmi continui aventura jurnalistică într-un mod cât mai eficient, până nu preiau roboții tot business-ul. :)"

    View all posts

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: