Dosarul de pensie poate fi trimis și online pentru mica recalculare. Care sunt pașii pentru ca pensionarii să poată trimite documentele la casele de pensii de care aparțin.
Mica recalculare este procesul prin care pensionarii mai pot adăuga puncte în plus la pensie. Se iau în calcul doar veniturile nepermanente pentru perioadele lucrate înainte de 2001.
Documentele pot fi trimise și prin email de către pensionari pentru a face mai ușor procesul de recalculare.
Pentru crearea unui cont online vizitatorii trebuie să citească descrierea fluxului de creare utilizator şi să îşi exprime acordul pentru condiţiile de utilizare a portalului CNPP.
Dosarul de pensie poate fi trimis și online pentru mica recalculare. Care sunt pașii
Acordul este considerat a fi asumat prin introducerea datelor specifice cererii de creare cont.
Pentru identificarea unică a utilizatorului este necesară completarea formularului de creare cont. Toate campurile marcate cu * sunt obligatorii şi salvarea cererii nu este posibilă dacă acestea nu sunt completate.
Datele introduse trebuie să fie conforme cu realitatea, iar informațiile completate să nu conțină diacritice.
Formularul cuprinde mai multe secțiuni printre care datele de identificare (nume, prenume, CNP, e-mail, act de identitate, adesa de domiciliu).
Care sunt pașii prin care pot fi trimise documentele la pensie
Se introduce text (Cod CAPTCHA)
Este necesară completarea câmpului text de la finalul cererii cu simbolurile (litere, cifre) apărute în fereastra Introduceţi text . Acest câmp asigură faptul că cererea nu este completată de un sistem automat ci de o persoană. În situaţia în care simbolurile din fereastra Introduceţi text nu sunt lizibile, se acţionează butonul Reîmprospătare, pentru apariţia unui alt text.
Se apasă butonul de finalizare formular
La accesarea butonului Finalizează si transmite formular se va verifica corectitudinea introducerii datelor (dacă toate campurile obligatorii sunt completate), precum şi consistenţa codului de identificare (CNP/CUI). Dacă datele sunt corecte se va vizualiza formatul PDF al formularului completat.
După finalizarea completării formularului, pentru obţinerea datelor de acces, se va proceda astfel:
În cazul persoanelor care semneaza olograf:
Se apasă butonul Tiparire formular pentru a putea fi semnat olograf în original, pe hârtie. După ce s-a tipărit cererea este obligatorie parcurgerea urmatoarelor etape:
• se semnează cererea;
• solicitantul (beneficiarul titular sau, după caz, persoana mandatată) se va prezenta personal cu cererea semnată la oricare casa teritorială de pensii, împreună cu actul de identitate în original şi copie sau, după caz, cu documentele justificative în original şi copie pentru fiecare persoană terţă căreia îi va administra contul.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News