Gata cu fețele machiate, cu pielea perfectă, fără imperfecțiuni sau cu ochii colorați. Meta, compania lui Mark Zuckerberg care, printre alte companii, administrează Facebook și Instagram, se pregătește să-și ia rămas bun de la filtrele de frumusețe venite de la dezvoltatori terți.
Începând cu 14 ianuarie 2025, Meta va întrerupe platforma Meta Spark, folosită până acum de dezvoltatorii externi companiei pentru a crea filtre de frumusețe bazate pe realitatea augmentată.
Un comunicat de presă al companiei a explicat această decizie: „În urma unei evaluări amănunțite, am luat decizia de a închide platforma Meta Spark de instrumente și conținut realizate de terţi, în vigoare de marți, 14 ianuarie 2025. Asta înseamnă că efectele de Augmented reality realizate de terți, inclusiv mărci, și comunitatea noastră mai largă de creatori AR nu vor mai fi disponibile începând cu această dată. Efectele AR proprii ale Meta vor continua să fie disponibile pentru utilizatorii noștri în întreaga noastră familie de aplicații.”
Potrivit zvonurilor de la specialiștii din acest domeniu, mai degrabă decât o încercare de a proteja tinerii de pericolele legate de standardele nefirești și greu de atins de frumusețe, decizia lui Meta ar fi rezultatul unor inovații pe care compania le-a lansat pe piață în ultimele luni.
În toată această discuție corectă din punct de vedere etic, dacă ne gândim la modul în care filtrele pot influența viziunea despre sine, în special asupra noilor generații, există totuși un fel de zonă liberă. Pentru că, deși filtrele AR ale terților vor dispărea de pe rețelele sociale, Meta va continua să ofere propriile efecte, indiferent dacă sunt în Augmented reality sau nu. În categoria filtrelor care vor continua să fie prezente în aplicație pe viitor, vor fi și cele folosite pentru corectarea culorii.
„Suntem profund recunoscători comunității de creatori, companii și alte părți interesate cheie care au făcut parte din proiectul Meta Spark. Când am lansat această platformă în urmă cu șapte ani, experiențele de realitate augmentată erau noi pentru majoritatea consumatorilor. De atunci, imaginația, inovația și creativitatea comunității noastre de creatori AR au ajutat la extinderea acoperirii AR la sute de milioane de oameni pe platformele Meta.”
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News