Cum riscă România să repete scenariul de la prezidenţiale şi în 2025

Sursa foto: Inquam Photos

Corneliu Bjola, doctor în știință politice şi profesor asociat la Oxford University, a explicat, luni la Antena 3 CNN, elementele care indică posibilitatea ca Rusia să intervină şi în alegerile prezidențiale din 2025. Mai mult, el a oferit şi o serie de soluţii în forma unor echipe organizate strategic cu roluri clare, mai ales în comunicare cu societatea civilă, prevenirea de atacuri cibernetice, identificare anomalii. Referitor la comunicarea, acesta a identificat o serie de greşeli, concluzionând că „problema autorităților române este inerţială, în sensul că nu le place să comunice și speră că problema se rezolvă de la sine”. 

„Trebuie să recunoaștem că situația vă fi mai dificilă în momentul de față din trei motive. În primul rând, situația s-a schimbat, vorbim de un segment de populație care este fustrat, poate chiar radicalizat 10-15%. Situația aceasta nu exista înainte de 24 (n.r noiembrie), era o anumită stare de frustare în societate, doar nu coagulată și cu care e dificil acum de comunicat.

Apo ar trebui să recunoaștem  că răspunsul după alegeri a fost parțial din partea guvernului, din partea președinției. Deci asta nu ajută. Nu vedem oameni credibili care să impună o anumită direcție de schimbare.

Şi al treilea element este va fi mai dificil este să distingi între un sentiment organic de cetățeni care au doleanțe, au probleme legitime pe care vor să le exprime și ceea ce vine de afară. Acum pentru că s-a schimbat situația, trebuie reacționat altfel”, a spus Corneliu Bjola, la Antena 3 CNN.

„Este bine de reținut câteva elemente de practica internațională. Trebuie să ai o echipă pe atacuri cibernetice care se vor întâmpla, vor avea loc și probabil va fi legat de sistemul de vot, de site-urile guvernamentale, pentru că un rol la un astfel de atac cibernetic este de a scade încrederea în stat.

Al doilea element este o echipă de comunicare strategică, care nu este comunicare propagandă. În comunicarea strategică trebuie să înțelegi ce se întâmplă în spațiu online foarte atent, ce este organic, adică la ce vine din partea cetăţenilor, şi ce nu este organic, cum să reacționezi la ele cu oameni credibili şi comunicare zilnică.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: