CSALB a pierdut posibilitatea înscrierii pe lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor. Societatea va continua să funcționeze în baza OG nr.38/2015 În 2018, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB) a intentat proces Ministerului Economiei care a refuzat CSALB dreptul de înscriere pe lista organismelor SAL, fapt care a împeidicat societatea să se pocupe, de exemplu și de soluționarea litigiilor transfrontaliere. Înalta Curte de Casație și Justiție a decis că CSALB a pierdut posibilitatea de înscriere în SAL. Totuși, instituția va continua să funcționeze, în baza ordonanței de guvern prin care a fost înființată.
În contextul deciziei definitive a Înaltei Curți de Casație și Justiție prin care Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB) a pierdut posibilitatea înscrierii pe lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor (SAL) din România, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) face următoarea precizare: ”până la clarificarea situației privind funcționalitatea CSALB ca entitate SAL, consumatorii care întâmpină dificultăți în relația cu operatorii economici financiar- bancari, se pot adresa Direcției de Soluționare Alternativă a Litigiilor (DSAL), din cadrul ANPC, printr-o reclamație pe platforma specială a acesteia”
DSAL instrumentează reclamațiile primite de la consumatori, prin intermediul platformei sale speciale, exclusiv pe cale amiabilă și cu titlu gratuit.
Reprezentanții CSALB au arătat că:
CSALB a fost înființat și funcționează legal în baza prevederilor OG nr.38/2015 (articolele 21–24 sunt dedicate în mod exclusiv Centrului de soluționare alternativă a litigiilor din sistemul bancar și nu sunt singurele care se referă direct la CSALB) și va funcționa în continuare în sfera concilierii relației consumatori–bănci/IFN-uri în temeiul dispozițiilor legale precizate;
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News