Toni Greblă vine cu precizări despre postările pe rețelele sociale în timpul campaniei electorale

Sursa foto: Inquam Photos / George Călin

Președintele Autorității Electorale Permanente, Toni Greblă, a afirmat, vineri, că toate materiale de propagandă politică din campania electorală trebuie să aibă un semn care să identifice candidatul și mandatarul financiar, menționând că nu sunt vizați simplii cetățeni care nu au legături comerciale cu candidații și care pot să-și promoveze opțiunea politică, inclusiv pe platforme online, fără să se considere contravenție sau infracțiune.

Greblă a precizat că AEP nu are competența să ia măsuri împotriva celor care nu sunt angrenați în niciun fel în competiția electorală și nici competența legală, structura de personal creată și mijloacele tehnice la îndemână pentru a urmări tot ceea ce se întâmplă în spațiul virtual. Președintele AEP a explicat, la Digi24, modul în care se vor aplica noile reguli instituite prin ordonanța de urgență adoptată joi de Guvern privind derularea campaniei electorale și realizarea publicității politice.

‘AEP are sarcina în a organiza din punct de vedere tehnic alegerile, (…) drept urmare analizez în general cum ar trebui să stea lucrurile, din punct de legal, pentru campania de publicitate politică în campania electorală, numai în campania electorală, atât reglementează această ordonanță de urgență. Acest lucru se face doar de un competitor politic și în condiții legii, adică printr-un mandatar financiar și având în vedere faptul că toate aceste materiale de propagandă politică electorală trebuie să aibă un semn care să identifice candidatul și mandatarul financiar prin intermediul căruia a fost produs, se difuzează, se multiplică materialul respectiv. Nu este vorba de simplii cetățenii, este vorba de campanii electorale plătite, cel puțin pentru producerea materialelor respective de către competitorii electorali’, a menționat Toni Greblă.

Citeste mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: