Germania, test de criză cu marile platforme de socializare înaintea alegerilor electorale

Germania
Sursă foto: Pixabay

Principalele platforme de socializare au trecut cu succes un test de criză, conceput pentru a contribui la asigurarea integrității în viitoarele alegeri din Germania. Procesul neavând însă un caracter obligatoriu precum și lipsa amenzilor și a sancțiunilor ridică semne de întrebare cu privire la eficacitatea acestuia.

Testul, efectuat vineri de Coordonatorul serviciilor digitale din Germania (BNetzA) și de Comisia Europeană, a evaluat dacă platformele pot modera în mod eficient conținutul și pot reduce riscurile în timpul perioadei electorale.

Google (YouTube), LinkedIn, Microsoft, Snapchat, TikTok și X, precum și autorități naționale și organizații ale societății civile, au luat parte la exercițiu, scrie Euractiv.

În conformitate cu orientările neobligatorii ale Uniunii Europene din 2024, platformelor de socializare li se recomandă să ia măsuri proactive pentru a reduce riscurile online înainte, în timpul și după alegeri și să raporteze acțiunile lor Comisiei și autorităților naționale. Aceste orientări au fost aplicate pentru prima dată în timpul alegerilor europene din 2024.

Testul de criză a constat în diverse scenarii fictive, bazate pe experiența trecută a tentativelor de manipulare a alegerilor, pentru a testa capacitatea acestora de a rezolva rapid eventualele încălcări.

Printre exemplele de scenarii prezentate platformelor se numără:

  • manipularea informațiilor prin intermediul deep fakes pentru denaturarea conținutului,
  • manipularea prin comportament neautentic coordonat,
  • incitarea la violență online prin comportament manipulat,
  • suprimarea vocilor online prin hărțuire.

După testul de stres de vineri, BNetZa și Comisia au confirmat că sunt mulțumite de rezultat – deși dacă ar fi eșuat, nu s-ar fi confruntat cu sancțiuni sau amenzi.

În timp ce Comisia Europeană și autoritățile naționale lucrează cu marile paltforme de socializare, există în continuare o serie de îngrijorări.

TikTok s-a confruntat cu o nouă încălcare a Regulamentului privind serviciile digitale pentru dezinformare electorală în urma alegerilor din România din decembrie.

În plus, în ianuarie, Comisia și-a extins investigația cu privire la sistemul de recomandare al lui X, pe fondul temerilor că Musk își promova propriile postări despre alegeri. Ancheta a venit la scurt timp după ce acesta a transmis în direct un interviu cu Alice Weidel, candidată la funcția de cancelar din partea AfD.

Citește mai multe AICI.

 

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: