R. Moldova. Startul la noul Pod de Flori peste Prut, de la Ungheni, se dă pe 26 aprilie, cu un festival

Sursa foto: Irinel Ionel Scriosteanu / Facebook

România a emis Autorizația de Construire pentru Podul de Flori peste Prut de la Ungheni, anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Execuția lucrărilor începe de 26 aprilie, cu un festival chiar pe șantier, spune oficialul.

„A fost emisă Autorizația de Construire, de către partea română, necesară execuției primului pod rutier la nivel de autostradă de peste Prut după peste 60 de ani de la ultimul pod construit, respectiv Podul de Flori peste Prut de la Ungheni, Golăiești (RO) – Zagarancea (MD), urmând ca în termen de câteva zile să se emită Autorizația și pentru malul stâng al Prutului de către autoritățile din R. Moldova”, a anunțat Ionel Scrioșteanu pe Facebook.

Lucrările de execuție vor începe pe 26 aprilie 2025, iar momentul istoric pentru românii de pe ambele maluri ale Prutului va fi serbat prin organizarea unui eveniment simbolic chiar pe șantierul acestuia, denumit Festivalul „Podul de Flori”.

„În vederea unui start bun al construcției, în ultimele luni am efectuat mai multe vizite la fața locului împreună cu reprezentanții autorităților locale de la Iași și reprezentanții transporturilor din Republica Moldova, unde am convocat toți factorii responsabili în acest proiect și am avut discuții organizatorice pregătitoare cu privire la momentul de start al șantierului, întrucât pentru buna desfășurare a acestuia este necesară o ordonare foarte bună a tuturor factorilor implicați”, a mai spus secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.

  • 261,20 m lungime pod nou peste Prut, din care 130,60 m pe teritoriul României
  • câte un pod pentru fiecare sens de circulație
  • 2 benzi pe sens + trotuare
  • 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
  • 8 m lățime parte carosabilă
  • 1 km lungime traseu
  • 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură
  • punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor

Durata contractului este de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, în valoare de peste 151,68 milioane lei, fără TVA, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei #CEF.

Podul de Flori peste Prut de la Ungheni face parte din proiectul Autostrăzii Unirii A8 și va avea și punct de trecere a frontierei, care va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

  • Stânca (RO) – Costești (MD)
  • Bumbăta (RO) – Leova (MD)
  • Fălciu (RO) – Leca (MD)
  • Răducăneni (RO) – Bărboieni (MD)
  • Albița (RO) – Leușeni (MD)

„Să nu vă faceți program pe 26 aprilie 2025, vă așteptăm în număr cât mai mare pe malul Prutului, să facem podul de flori”, a mai transmis Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: