Furnizorii de energie trebuie să-și informeze clienții până cel târziu la data de 10 iunie despre faptul că, de la 1 iulie, expiră perioada de plafonare a facturilor la electricitate. De asemenea, consumatorii trebuie informați care va fi noul preț, dar și faptul că își pot schimba gratuit furnizorul dacă nu sunt mulțumiți.
Comitetul de Reglementare al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a adoptat Ordinul nr. 17/2025 pentru stabilirea unor măsuri de informare a clienților finali de energie electrică. Măsurile adoptate urmăresc creșterea gradului de informare a consumatorilor, în vederea unei tranziții clare și echitabile la încheierea, începând cu data de 1 iulie 2025, a schemei de sprijin instituită prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 6/2025.
Astfel, furnizorii de energie electrică vor avea obligația de a transmite, până cel târziu la data de 10 iunie 2025, o informare scrisă, adresată fiecărui client din portofoliu propriu, cu privire la:
- încetarea schemei de sprijin pentru energie electrică începând cu 1 iulie 2025;
- revenirea la prețul contractual stabilit între părți, fie cel agreat la semnarea contractului, fie cel comunicat cu ocazia actualizării condițiilor economice;
- modul de stabilire a prețului pentru clienții aflați în regim de furnizare de ultimă instanță, dacă este cazul;
- posibilitatea schimbării furnizorului, proces care este gratuit și nu implică modificări de ordin tehnic;
- modalitățile de încheiere a unui contract de furnizare în regim concurențial și accesul la aplicația „Comparator oferte-tip de furnizare a energiei electrice”, de pe site-ul ANRE.
Citeste mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News