Primul pas pentru a acţiona împotriva unui conţinut online generat sau manipulat cu inteligenţa artificială (IA), care nu este etichetat clar, este raportarea acestuia către platformele online unde a fost publicat, anunţă Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
”Primul pas pentru a acţiona împotriva unui conţinut online generat sau manipulat cu inteligenţa artificială (IA), care nu este etichetat clar, este raportarea acestuia către platformele online unde a fost publicat. Utilizarea unui deepfake rău-intenţionat, respectiv a unui material generat cu IA fără a se dezvălui în mod clar şi distinct faptul că a fost creat sau manipulat în mod artificial, prin etichetarea în consecinţă a rezultatului generat de IA şi divulgarea originii sale artificiale, poate fi raportată direct către platforme, utilizând mecanismele de raportare instituite de acestea”, arată ANCOM.
Regulamentul privind inteligenţa artificială defineşte deepfake ca fiind „o imagine ori un conţinut audio sau video generat sau manipulat de IA care prezintă o asemănare cu persoane, obiecte, locuri sau alte entităţi ori evenimente existente şi care ar crea unei persoane impresia falsă că este autentic sau adevăratˮ.
10 iunie Perspectivele macroeconomice şi fiscale ale României
Pentru a sprijini furnizorii de platforme online foarte mari şi de motoare de căutare foarte mari în gestionarea riscurilor asociate proceselor electorale, Comisia Europeană a publicat Orientările către furnizorii de platforme online foarte mari şi de motoare de căutare online foarte mari privind atenuarea riscurilor sistemice la adresa proceselor electorale.
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News