Camera Deputaților a adoptat, marți, un proiect de lege care instituie posibilitatea ca primarii să poată să-și delege atribuțiile de stare civilă și funcționarilor publici de la Direcțiile de evidența populației.
S-au înregistrat 254 de voturi ‘pentru’, unul ‘împotrivă’ și 39 de abțineri.
Propunerea legislativă prevede modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ și a Legii nr.119/1996 cu privire Ia actele de stare civilă.
‘Primarul poate delega, prin dispoziție, atribuțiile ce îi sunt conferite de lege și alte acte normative viceprimarului, secretarului general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale, conducătorilor compartimentelor funcționale sau personalului din aparatul de specialitate, administratorului public, precum și conducătorilor instituțiilor și serviciilor publice de interes local, în funcție de competențele ce le revin în domeniile respective. Delegarea atribuțiilor de stare civilă se poate realiza și către funcționarii publici din compartimentele de stare civilă sau evidența populației’, prevede proiectul adoptat.
Actul normativ mai stabilește că sunt ofițeri de stare civilă la nivelul unităților administrativ-teritoriale din cadrul județelor, pe lângă primarii municipiilor, orașelor și comunelor, și personalul care are atribuții de stare civilă și de evidență a persoanelor, în condițiile stabilite în normele metodologice de aplicare unitară a dispozițiilor în materie de stare civilă.
Liderul deputaților PNL, Gabriel Andronache, inițiator al proiectului, a explicat că aceste prevederi sunt necesare în urma ordonanței de Guvern aprobare la sfârșitul anului trecut care prevede compensarea cu timp liber a activității din weekend.
Citeste mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News