Topul celor mai valoroase branduri din lume în 2025. Unul singur sare de un trilion de dolari

Sursa foto: Freepik

Compania Apple şi-a păstrat, pentru al patrulea an, prima poziţie în Top 100 Global, clasamentul celor mai valoroase branduri, cu o valoare a mărcii de 1,3 trilioane de dolari, în creştere cu 28% faţă de anul precedent.

Singurul brand de un trilion de dolari din clasament, Apple reprezintă mai mult de 12% din valoarea totală a Global Top 100, potrivit Kantar, lider mondial în domeniul datelor şi analizelor de marketing.

Pe locurile următoare se află Google, cu o valoare de 944 miliarde de dolari, Microsoft – 884,8 miliarde de dolari, Amazon – 866 miliarde de dolari şi NVIDIA – 509 miliarde de dolari.

Kantar a lansat cea de-a 20-a ediţie a BrandZ Most Valuable Global Brands, cel mai important clasament al brandurilor din lume, bazat pe percepţiile consumatorilor şi performanţa lor financiară.

Potrivit sursei citate, din 2006, peste 9,3 trilioane de dolari au fost adăugate la Topul 100 Global, acum evaluat la 10,7 trilioane de dolari.

Cât reprezintă mărcile americane din valoarea totală a Topului

Mărcile americane reprezintă 82% din valoarea totală a Topului 100 Global, în creştere de la 63% în 2006, dar o creştere a mărcilor chineze şi volatilitatea cauzată de creşterea tarifelor ar putea ameninţa această ordine, precizează realizatorii clasamentului.

Brandurile chineze şi-au dublat valoarea în ultimii 20 de ani, reprezentând acum 6% din valoarea totală a Global Top 100. Aceste schimbări au venit în detrimentul mărcilor europene, care deocamdată reprezintă doar 7% din Topul 100 global (în scădere de la 26% în 2006).

„Chiar şi în timpul crizelor economice, cele mai valoroase mărci din lume au depăşit în mod constant S&P 500 şi MSCI World Index timp de 20 de ani. Aceasta este o dovadă incontestabilă a valorii marketingului. Un brand este cel mai valoros activ al unei companii, iar ultimul lucru pe care companiile ar trebui să-l facă ca răspuns la şocurile pieţei este să reducă investiţiile în marketing”, a declarat Martin Guerrieria, coordonatorul Kantar BrandZ, într-un comunicat.

În afara brandurilor din SUA, s-au înregistrat câştiguri semnificative pentru Spotify din Suedia, care reintră în Top 100 Global pe poziţia 76, Airtel din India, marca de telecomunicaţii cu cea mai rapidă creştere din lume, retailerul argentinian Mercado Libre, singurul brand din America Latină din clasamentul Top 100 Global, retailerul spaniol Zara, care a urcat cinci poziţii, până pe locul 65, şi RBC din Canada, care a înregistrat cea mai mare creştere anuală a valorii mărcii (43%) dintre toate mărcile de servicii financiare din afara SUA.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: