Program de Guvernare – Reducerea cu 20% a angajaților din administrația centrală, adică a peste 167.000 de angajați

Sursa foto: Pixabay

Numărul angajaților din administrația centrală ar urma să fie redus cu 20%, prevede un draft al Programului de guvernare, amalizat de Profit.ro. Având în vedere că în prezent sunt 837.000 de posturi ocupate în administrația centrală, ar rezulta că viitorul guvern vrea să scape de circa 167.000 de bugetari, deși circa 680.600 de angajați sunt în educație, sănătate, Poliție, Jandarmerie și Armată. De asemenea, programul de guvernare prevede reducerea numărului de paturi cu spitalizare continuă cu peste 20% până în 2030, precum și creșterea cu 20% a bazei de contribuabili la sănătate, prin eliminarea excepțiilor, de la 6,3 milioane în prezent.

În administrația publică centrală, principalii angajatori sunt Ministerul Educației, cu aproape 309.000 de posturi ocupate, Ministerul Afacerilor Interne, cu circa 125.700 de polițiști și jandarmi, precum și Ministerul Apărării, cu circa 76.500 de posturi ocupate. Sănătatea are 98.982 posturi (Ministerul Sănătății și spitale finanțate din FNUASS, fără cele d ela locale), iar învățământul superior 70.447 posturi.

În total, aceste domenii reprezintă peste 680.629 de posturi din cele 837.000 din administrația centrală, astfel că nu e clar cum va reduce viitorul guvern cu 20% angajații din administrația centrală.

Reforma administrației publice centrale

  • Simplificare, debirocratizare, descentralizare, digitalizare  (ex. crearea unui departament digital, în subordinea primului ministru, care să coordoneze toate eforturile, să decidă  și să aplice măsuri de standardizare pentru baze de date și soluții digitale, dedicate administrației centrale).
  • Calculul corect al personalului. Reducerea cu 20% a angajaților;
  • Reducerea sporurilor și stimulentelor exagerate;
  • Salarizare unitară în sistemul public prin eliminarea exceselor
  • Eficiență în educație. Normă didactică mărită și redimensionarea burselor concomitent cu creșterea perfomanței.

Reforma administrației publice locale – Măsuri 2025

  • Politici publice administrative realizate pe baza datelor privind populația, conforme cu ultimul recensământ;
  • Grile de salarizare naționale pentru UAT-urile care nu acoperă salariile din venituri proprii;
  • Scheme de personal maximale;
  • Stimularea performanței (ex. alocări funcție de grad de încasare impozite, responsabilizarea autorizații  pentru a construi și stabili corect impozitele);
  • Raportarea normei poliție locală la 1500 locuitori și coordonarea cu poliția națională;
  • Creșterea capacității de încasare a impozitelor. Crearea de pârghii legale pentru reținerea a 50% din beneficiile sociale pentru persoanele care nu-și plătesc impozitele;
  • Transferarea rețelelor de utilități publice neautorizate către operatorii regionali autorizați;

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: