Care sunt proiectele de infrastructură pentru București din programul de guvernare al cabinetului Bolojan

Sursa foto: Inquam Photos/Octav Ganea

Programul de guvernare al cabinetului condus de Ilie Bolojan conține mai multe obiective care vizează dezvoltarea infrastructurii din București și lărgirea conexiunilor Capitalei cu restul țării.

Majoritatea celor menționate în document sunt fie deja în șantier (cum este Autostrada de Centură A0) sau în față de proiect deja discutat și asumat (Magistrala M4 Gara de Nord – Gara Progresu).

Altele sunt soluții vechi și de peste un deceniu, a căror implementare a fost amânată permanent. De exemplu, continuarea Magistralei 5, de la Eroilor la Pantelimon, o idee discutată încă de acum 15 ani.

Programul de guvernare al cabinetului Bolojan. Proiecte de infrastructură pentru București

Rutier:

  • Autostrada A1 Sibiu -Pitești și Lugoj -Deva, pentru conectarea portului Constanța și a Bucureștiului la vestul Europei;
  • Autostrada de Centură a Bucureștiului (A0). împreună cu noi conexiuni radiale spre cartierele capitalei;
  • Autostrada A7 Ploiești –Pașcani, care va lega Bucureștiul de Moldova, prin A0 și A3;
  • Autostrada A3 Transilvania Tg. Mureș -Cluj -Oradea,
  • Autostrada A4 Sud „Alternativa Techirghiol”, care va permite bucureștenilor să ajungă până în sudul litoralului românesc și pe cel bulgăresc cu ocolirea aglomerației „tradiționale” din Eforie Nord.
  • Drumurile expres Craiova -Pitești, care va lega Bucureștiul cu Oltenia, prin conexiunea dintre cele drumuri la autostrada A1.

Feroviar

  • Magistrala Arad -Timișoara -Caransebeș -Craiova –București:
  • Stabilirea oportunității și elementelor generale de culoar și viteză pentru calea ferată de mare viteză București -Cluj –Budapesta (un proiect discutat în trecut de mai multe ori și asumat politic în 2024, la o întâlnire între premierul de atunci Marcel Ciolacu și premierul Ungariei, Victor Orban).

Pentru dezvoltarea transportului feroviar, Guvernul își asumă să cumpere peste 100 de trenuri electrice noi, respectiv 70 de locomotive și 140 de vagoane noi sau modernizate care să atingă fiecare reședință de județ ce beneficiază de cale ferată electrificată până în 2028.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: