Personalitățile publice nu mai au voie să apară în reclamele pentru jocurile de noroc. Anunțul CNA

Sursa foto: Inquam Photos / George Călin

Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) anunță transmiterea către Monitorul Oficial a noului Cod de Reglementare a Conținutului Audiovizual, care aduce schimbări structurale menite să protejeze copiii, să întărească pluralismul, să combată dezinformarea și să reglementeze conținutul online.

‘Această decizie nu este doar un document tehnic, ci o expresie a angajamentului CNA de a garanta interesul public, de a proteja categoriile vulnerabile și de a asigura un cadru echitabil și predictibil pentru toți furnizorii de servicii media, indiferent de canalul prin care aceștia operează – tradițional sau digital’, transmite CNA, vineri, într-un comunicat de presă.

Potrivit CNA, acest nou cod este rezultatul unui efort instituțional substanțial, desfășurat de-a lungul a trei ani, care marchează un moment definitoriu în modernizarea reglementării audiovizuale din România.

Printre cele mai importante prevederi se numără:

* Interzicerea apariției personalităților publice în reclamele pentru jocurile de noroc, pentru a reduce presiunea simbolică asupra tinerilor și persoanelor vulnerabile;

* Interzicerea publicității înșelătoare pentru suplimente și dispozitive medicale – în special cele promovate de farmacii;

* Stabilirea unor cerințe clare privind autoreglementarea, dreptul la replică, accesibilitate și protecția demnității umane;

* Difuzarea mesajelor educative și sociale în cadrul calupurilor publicitare, menite să încurajeze comportamente informate și responsabile (ex. prevenirea violenței, protejarea sănătății, combaterea dependențelor);

* Obligații clare pentru accesibilizarea programelor pentru persoanele cu dizabilități – de la 10% în 2025 la minimum 35% până în 2028.

Citeste mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: