Scandalul „miliardelor pierdute” din PNRR. Ce-am câștigat și ce-am pierdut de fapt la capitolul autostrăzi

Sursa foto: Inquam Photos / Casian Mitu

Un calcul grosier al efectelor excluderii unor proiecte de autostrăzi din PNRR, în paralel cu creșterea la 100% a finanțării europene pentru cele care rămân în program, arată că România iese de fapt pe plus cu circa 1,6 miliarde de lei.

Și asta pentru că cele mai multe proiecte de autostrăzi excluse au fost deja finalizate și date în trafic. De asemenea, stadiul financiar al majorității proiectelor depășește 90%, țara noastră nefiind obligată să returneze vreo sumă cheltuită deja. Amintim că autostrăzile sunt finanțate pe componenta de împrumuturi a PNRR, și nu pe cea de granturi.

Proiecte de autostrăzi însumând 245 de kilometri sunt excluse total sau parțial de la finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Pe de altă parte, pentru proiecte însumând 182 de kilometri va crește procentul de finanțare de la 40% la 100% prin PNRR, conform unor calcule CNAIR, transmise ECONOMICA.NET.

Citeste mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: