Bulgaria se confruntă cu creșteri semnificative ale prețurilor la restaurante, pe măsură ce sezonul turistic estival atinge apogeul, orașele de coastă și cele din interior fiind pline atât de vizitatori interni, cât și internaționali.
Pentru mulți călători, mâncatul în oraș rămâne o parte semnificativă a cheltuielilor de vacanță, iar creșterile se resimt la nivel general, scrie Novinite.
Bulgaria este principala destinație turistică externă a românilor, peste 2,3 milioane de conaționali petrecându-și anul trecut concediile la vecinii din sud.
Mai mulți factori contribuie la această tendință, inclusiv restabilirea TVA-ului la 20% față de rata redusă de pandemie de 9%, creșterea costurilor alimentelor și creșterea salariului minim la 1.077 de leva (2.785 lei) de la începutul anului.
Pentru a evalua percepția publicului, Radio Bulgaria a vorbit cu mai mulți turiști. Clement, un tânăr de 20 de ani cu rădăcini austriece și bulgare care locuiește în Marea Britanie, a confirmat că creșterile de prețuri sunt vizibile atât în Bulgaria, cât și în străinătate și și-a exprimat sprijinul ferm pentru menținerea levei, descriind tranziția la euro ca fiind o mișcare negativă.
Dorothea, în vârstă de 22 de ani, care și-a petrecut cea mai mare parte a vieții de adult în SUA, a abordat subiectul dintr-o perspectivă europeană, susținând euro, dar exprimându-și îngrijorarea cu privire la creșterea prețurilor și la impactul potențial asupra calității vieții.
Între timp, Devin, un australian în vârstă de 39 de ani, a considerat Bulgaria semnificativ mai ieftină decât țara sa natală, menționând că mâncarea, băuturile și țigările costă mult mai puțin, în ciuda venitului său mediu din Australia.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News