Studentă: În România, şcoala glorifică notele mari, nemeritate, ignoră iniţiativa şi respinge exprimarea liberă

Sursă foto: Unsplash

După 12 ani în şcoala românească, Mara Mirea a decis să plece în Olanda, unde a studiat Communication Science la Universitatea din Amsterdam.

Acum are 22 de ani, urmează un masterat în acelaşi domeniu şi, pe parcursul facultăţii, a co-fondat o platformă care conectează studenţii cu oportunităţi de internship în diverse companii. În spatele acestei iniţiative se află o experienţă educaţională contrastantă, dar revelatoare: un liceu care a descurajat exprimarea liberă şi o universitate care i-a validat gândirea critică şi creativitatea.

De la un sistem bazat pe note la unul bazat pe idei

Mara spune că dorinţa de a studia în străinătate nu a fost un act de fugă, ci o alegere de direcţie. „Mi-am dorit să studiez în limba engleză şi într-un sistem care pune accent pe logică şi aplicabilitate. În România, şcoala glorifică notele mari, nemeritate, ignoră iniţiativa şi respinge exprimarea liberă. În schimb, sistemul din Olanda te obligă să gândeşti, să aplici şi să argumentezi.”

Adaptarea la cerinţele sistemului olandez, total diferite de cele din România, a fost grea. „Sistemul olandez este unul riguros, exigent, axat pe logică şi aplicarea informaţiei învăţate, iar sistemul de notare nu e nici el mai prejos. Nu există puncte din oficiu nici la examene, nici la prezentări, nici la proiecte, deci nota porneşte mereu de la 0. În plus, la examene, se aplică o penalizare pentru răspunsurile date la întâmplare, în aşa fel încât să nu fie avantajat cine răspunde la ghici. În liceul din România, evaluarea tindea să fie una subiectivă, bazată pe preferinţele şi starea profesorului.”

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: