Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu–Pitești avansează susținut, potrivit Companiei Naționale de Administrate a Infrastructurii Rutiere. România va avea, pentru prima dată, un tunel de autostradă realizat cu tehnologia Tunnel Boring Machine (T.B.M), pe lotul Cornetu–Tigveni al Secțiunii 3 Sibiu–Pitești, a anunțat Direcția Regională Drumuri și Poduri Craiova din CNAIR.
“Peste 900 de oameni și aproximativ 200 de utilaje și echipamente sunt mobilizate în prezent pe șantier. La portalul Pitești se realizează testele pentru ancorajele de probă, urmând să înceapă lucrările de excavație și montajul celor peste 170 ancoraje necesare.Totodată, se montează fabrica de segmente prefabricate pentru galeriile tunelului – un pas decisiv pentru demararea forării efective. În cele două organizări de șantier, de la Cepari și Racovița, se execută grinzile de beton necesare lucrărilor de artă de pe acest lot, în fiecare dintre organizări, antreprenorul a montat stații de betoane. Peste 37% din această secțiune fiind structuri.”, a mai precizat DRDP Craiova
„Cârtița” care va fora cel mai lung tunel de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, tunelul Poiana de pe lotul 3 Cornetu – Tigveni a intrat în teste la producător și urmează să fie demontată si transportată spre România, a anunțat în urmă cu o săptămână secretarul de stat Irinel Ionel Scrioșteanu.
Potrivit lui, TBM-ul va ajunge în portul Constanța în luna octombrie, după care se vor organiza transporturi agabaritice către șantier.
„Aproximativ în luna martie a anului viitor preconizăm începerea forajului la tunel”, anunță Ionel Scrioșteanu.
Tunelul Poiana este cel mai lung tunel proiectat pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, cu o lungime de 1,78 km.
Acesta urmează să fie forat în premieră pentru România cu două utilaje TBM (Tunnel Boring Machine), nu cu metoda austriacă NATM (New Austrian Tunnel Method). „Aceasta este o tehnică de excavare mecanică a tunelurilor cu ajutorul unor mașini speciale de forat tuneluri cu o eficiență ridicată”, preciza anterior CNAIR.
Contractul de 5,3 miliarde lei pentru Lotul 3 Tigveni – Cornetu (37 km) a fost semnat în august 2022, cu asocierea WeBuild (Italia) – Tancrad (România), iar ordinul pentru începerea proiectării s-a dat în februarie 2023, durata de 12 luni pentru Proiect Tehnic fiind cu mult depășită.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News